رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه

ترویج فرهنگ وقف به رفع نیازهای جامعه منجر می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به نقش موثر وقف در کارها و طرح های عام المنفعه گفت: ترویج فرهنگ وقف به رفع نیازهای جامعه در بخش های مختلف از جمله زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی منجر می شود.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۵۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام فریدون مطهری افزود: باتوجه به وجود برخی نیازهای در توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی از جمله در بخش های آموزشی و درمانی، وقف ها در این زمینه ها هدایت می شوند.
وی ادامه داد: کمک به بیش از یک هزار و 300 دانش آموز نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش با همکاری خیران و واقفان این شهرستان حرکتی فرهنگی برای کمک به اقشار نیازمند بوده است.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: همچنین با توجه به نیازهای این شهرستان به توسعه بخش های درمانی، تاکنون اوقاف همکاری مناسبی با دانشکده علوم پزشکی داشته و آماده همکاری برای توسعه این بخش عام المنفعه در جامعه است.
وی با بیان اینکه درآمد موقوفات فقط براساس نیت واقفان هزینه می شود گفت: در تامین فضاها برای توسعه زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و درمانی، فقط مجاز به واگذاری اعیانی زمین وقفی بوده و نمی توان عرصه این زمین ها را به نهاد یا سازمانی واگذار کرد.
حجت الاسلام مطهری افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 موقوفه جدید توسط واقفان این شهرستان وقف شده که ارزش آنها در مجموع حدود 600 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون نیز 13 وقف توسط واقفان به موقوفه های این شهرستان افزوده شده است.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: هم اکنون 62 مسجد در این شهرستان از مجموع 377 مسجد دارای موقوفه بوده و 80 حسینیه نیز در این شهرستان با نظارت اداره اوقاف فعال هستند.
وی افزود: همچنین در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی نیز در این شهرستان تاکنون چهار محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی برگزار شده و 25 نفر از قاریان به مسابقات استانی و سه قاری قرآن نیز به مسابقات کشوری راه یافته اند.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 186 متصرفی، 51 غیرمتصرفی و یک هزار و 968 رقبه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار