حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به شکستن ما نخواهد بود، اگر تابع ولی امر مسلمین و قانون الهی باشیم.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۸۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری 28 صفر با حضور دسته عزاداری نیروهای مسلح و خیل ارادتمندان و عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با قرائت زیارت پیامبر اعظم از بعید در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر صمدی یزدی با تشکر از کارکنان سپاه و نیروهای خدوم انتظامی، و حضور آحاد مردم در این مراسم معنوی، امام و رهبر و مردم و ملت را ارکان جامعه اسلامی برشمرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش و تأثیر متقابل رهبر و مردم بر یکدیگر، تصریح کرد: اگر نبی مکرم اسلام که رهبری الهی، دلسوز، فداکار و از خودگذشته بود، توانست در مدت کوتاهی چنین جهان را متحول کند به خاطر برنامه قرآنی و حمایت مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، قدرت امام را منوط به حضور ملت و حمایت آنها دانست و افزود: اگر مردم دنبال رهبر نباشند، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام هم که مظهر عدالت و شجاعت است، رهبر باشد؛ خانه نشین می شود.

وی، صلح امام مجتبی علیه السلام با معاویه که مظهر ظلم و جور و ستم بود، را از روی جبر و عدم همراهی مردم با ایشان دانست و گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام به خاطر همراهی نکردن مردم و برای حفظ کیان اسلامی و اصل اسلام مجبور به صلح با معاویه شد.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام با همراهی عده معدود و محدود که کمتر از یکصد نفر بودند، قیام کرد و اسلام رنگ جاودانه و ابدیت به خود گرفت.

وی گفت: برای اینکه قضیه امام مجتبی علیه السلام تکرار نشود و برای اینکه عزت و سربلندی و سرفرازی ملت قهرمان و غیور ما در تاریخ ثبت گردد، باید از قانون قرآن و ولی امر مسلمین تبعیت تمام عیار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به شکستن ما نخواهد بود، اگر تابع ولی امر مسلمین و قانون الهی باشیم.

وی، به رنج و سختی های 23 ساله نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلام اشاره کرد و گفت: با ایستادگی پیامبر و امت، اسلام توانست در کمتر از نیم قرن ساسانیان را شکست داده و بر جهان مسلط شود و امروز هم استکبار در برابر قدرت اسلام و مسلمین هیچ است.

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: امروز رهبری عزیز و الهی داریم و امت ما ذلت را نمی پذیرد؛ چون هیهات مناالذله درس قیام امام حسین علیه السلام به ماست.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، گفت: ملت ما تحریم و سختی را می پذیرد؛ ولی زیر بار ظلم و زور نمی رود. ملتی که شهادت دارد، اسارت و ذلت ندارد.

وی به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش و سپاه و نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: بحمدالله رهبری مقتدر و ملتی یکپارچه و متحد داریم که شیعه و سنی و حتی اقلیت ها مذهبی با هم در کشور ما یکدل و یکصدا هستند.

ذکر مرثیه و توسل به ساحت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قرائت زیارت پیامبر اعظم از بعید و نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر بخش های این مراسم معنوی در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد بود.

ارسال نظرات