حجت الاسلام یادگار زاده از اساتید حوزه و دانشگاه در گفتگو با بسیج؛

فرهنگ مقاومت، انقلاب اسلامی را به چهل سالگی رسانده است/ نباید از مساجد که هسته مقاومت هستند غفلت کنیم

یک استاد حوزه گفت: در جنگ رسانه ای و فرهنگی مساجد را باید مورد اهمیت دانست،مساجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی هستند، در واقع در نظریه مقاومت اسلامی مساجد هسته مقاومت هستند و نباید مورد غفلت واقع شوند.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۲۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول یادگار زاده از اساتید برجسته حوزه علمیه و دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای در جمع دانش آموزان مبنی بر قدرت نفوذ نظریه مقاومت گفت: از پانزده شانزده سال قبل شاید هم بیشتر دشمنان استکباری نقشه های شومی برای منطقه داشتند، آنها می خواستند دولت هایی در قلب کشورهای این منطقه به خصوص سوریه، لبنان، عراق حتی ایران را سر کار بیاورند که نوکر استکبار باشند ولی انقلاب اسلامی با قدرت نفوذی که داشت مانع عملی شدن آنها شد.

این کارشناس مذهبی افزود: در واقع فرهنگ مقاومت باعث پیروزی این کشورها در برابر دشمنان استکباری شده است ، ملّتهای مسلمان در مقابل آمریکا مقاومت کردند یعنی تسلیم نشدند که ما به عنوان الگوی کشورهای اسلامی باید متوجه این فرهنگ باشیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وی با اشاره به سخن پیامبر که می فرمایند: در مقابل کسانی‌که با شما دشمنی میکنند و دشمن شما هستند «اَشِدّاء» باشید گفت: باید پدیده ی نفوذ را جدی بگیریم و در مقابل کسانی که می خواهند بین ملت جدایی بیندازند را باستیم.

وی تصریح کرد: نظریه مقاومت تنها در حوزه نظامی و امنیتی در کشور نیست بلکه شامل مقاومت فرهنگی هم می شود،تهاجم فرهنگی باید مد نظر باشد و خاکریز های فرهنگی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام یادگار زاده با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمنان علیه انقلاب اسلامی افزود: دشمنان با دروغ‌پراکنی، فتنه‌انگیزی، ترویج فساد و تحریک افراد تصویر سازی های غلط از کشور به راه انداختند.

این فعال فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: در جنگ رسانه ای و فرهنگی مساجد را باید مورد اهمیت دانست،مساجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی هستند، در واقع در نظریه مقاومت اسلامی مساجد هسته مقاومت هستند و نباید مورد غفلت واقع شوند.

 

 

خبرنگار: میثم علوی آزاد

ارسال نظرات
آخرین اخبار