رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از حرکت بیش از ۱۱ هزار زائر با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۴۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
حجت الاسلام سید محمد جواد سجادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با بیان اینکه هرساله و در ایام شهادت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام خیل زائران و عاشقان اهل بیت به سوی حرم رضوی حرکت می‌کنند اظهارداشت: در سال جاری و همزمان با این ایام بیش از ۱۱ هزار نفر از زائرین از شهرستان‌های غربی خراسان با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شده اند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد زوار پیاده نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از زوار در قالب کاروان‌های پیاده به حرم رضوی سفر کردند که این رقم برای سال جاری به ۱۱ هزار و ۸۰ نفر رسیده و از این تعداد ۴ هزار و ۸۹۰ نفر از زوار را برادارن و ما بقی را خواهران تشکیل داده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در طول مسیر و اهمیت برپایی نماز جماعت تاکید کرد: برای برپایی این فریضه همراه هر کاروان یک روحانی نیز اعزام شده است تا نماز جماعت و اول وقت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های پیاده از ۱۲ آبان ماه سفر معنوی خود را آغاز کرده اندو به طور متوسط هر کاروان طی مدت ۵ روز این مسیر با پای پیاده طی سفر میکند ادامه داد: پیش بینی می‌شود حرکت کاروان‌ها تا ۱۷ آبان ماه در طول جاده‌ها ادامه یابد و امکانات ضروری برای زائران پیاده فراهم شود.

گفتنی است بزرگترین موکب بین راهی برای اسکان و اطعام زوار رضوی در جایگاه نماز جمعه سبزوار برپا شده است که در شبانه روز ظرفیت اسکان بیش از ۳ هزار زائر را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها