خبرهای داغ:
مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۶۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مسجد جامع شهر کرمانشاه امروز چهارشبه در بیست و هشتمین روز از ماه صفر شاهد برپایی مراسم پر شور و شعور سوگواری پیامبر بزرگوار اسلام و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) بود.

 

جلوه‌هایی از ابراز ارادت را به نمایش گذاشته بودند کرمانشاهیان مومن و انقلابی؛ آسمان با بغض فرو خورده‌اش در این روز ابری هم انگار حکایت ماتم و اندوه بزرگ این روز را فهمیده بود.

 

نوای زیارت از راه دور آن حضرت عجیب دلنشین بود و روح‌نواز؛ هزاران هزار سال دیگر هم که بگذرد داغ عزای غافله‌سالار انبیاء سرد نمی‌شود و جوشش عشقش تمامی ندارد.

 

این ها را می‌شد از چهره‌های ماتم‌زده در مراسم عزای پیامبر رحمت خواند؛ امروز یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ اسلام است که فقدان غم رفتن رحمة للعالمین پشت اهالی ایمان را شکست.

امروز همه از هر قشری آمده‌ بودند تا مراسم عزای بزرگ مرد اسلام را اقامه و ابراز ارادت کنند به مساحت مقدس ایشان و در آخرین روزهای غم بار ماه صفر همنوا با دیگر مسلمانان از راه دور زیارتشان کنند.

می‌گویند مصیبت درگذشت هر کس به قدر عظمت شخصیت اوست، اینجا مصیبت عظمی بود پس؛ مصیبت از دست دادن کسی که احدی در عالم آفرینش به مقام  والایش نمی‌رسد.

ایشان گوهر بی همتای خلقت هستند، مصیبت وفات ایشان نیز بی مانند و استثنایی است و به راستی عظمت سنگینی و ناگواری فاجعه رحلت پیامبر خاتم به قدری اندوهناک است که در حقیقت درک ما از بزرگی این فاجعه عاجز و ناتوان است.

کرمانشاهیان مومن و خداجو هم در مسجد جامع شهر گرد هم آمدند و پس از مراسم عزاداری پای منبر حجت‌الاسلام پاکراه یکی از وعاظ برجسته کشور نشستند.

 

ارسال نظرات