خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام رضا (ع) تنها راه احیای فرهنگ ناب اسلام را ترویج و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا و امام حسین (ع) می‌دانستند.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۳۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
امام رضا (ع) اسلام ناب را با ترویج مکتب عاشورا احیا کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین بنیادی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار عالم آل محمد هستند همین لقب کفایت می‌کند تا افراد مختلف به روش و منش ایشان بیشتر پی ببرند و چگونگی اقدام ایشان در برابر نحله‌های فکری و روش‌های جامعه آن روز را درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار حضرت در تمام بخش‌های اعتقادی، عبادی و امور اجتماعی ناظر به شئون جمعی انسان‌ها بود و مهمترین بخش روش مبارزاتی حضرت نشر فرهنگ اصیل اسلامی محسوب می‌شود.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در آن دوران در برابر اسلام ناب، اسلام‌های متعددی مانند اسلام امویان و عباسیان را مطرح می‌کردند گفت: امام رضا (ع) حقیقت دین و وحی را در جامعه اشاعه دادند و تنها راه احیای فرهنگ ناب اسلام را ترویج و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا و امام حسین (ع) می‌دانستند.

وی با اشاره به تبعید امام رضا (ع) از مدینه به مرو و سپس به خراسان گفت: حقیقت مکتب امام رضا (ع) در مدینه در حال اوج‌گیری بود بنابراین با احساس خطر حضرت را از مدینه به مرو و خراسان تبعید و دست شیعیان، مریدان و مسلمانان را از حقایق ناب اسلامی کوتاه کردند.

بنیادی عنوان کرد: امام رضا (ع) را به عنوان، ولی عهد معرفی کردند، زیرا می‌خواستند حضرت را کنترل کرده و با دستگاه عباسی همراه کنند.

وی یادآور شد: امام اشراف و آگاهی نسبت به دوران خود و جریان‌های فکری داشتند و روش مبارزاتی ایشان بر همین امر شکل گرفته بود. بدخواهان می‌خواستند افکار جدید برآمده از نوعی اسلام بدلی را در جامعه رواج دهند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دستگاه عباسی چهره دینی و شرعی به خود گرفته بود گفت: امام رضا (ع) تا جایی که توانستند چهره واقعی دستگاه بنی عباس را بر ملا کردند و مسائل توحیدی را در قالب حدیث سلسلة الذهب بیان داشتند که حدیثی اجتماعی و فکری در دوران امام رضا (ع) محسوب می‌شود.
ارسال نظرات