به همت پایگاه عاشورا حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص)، چهاردهمین یادواره شهدای مسجد امام رضا(ع) شاهرود در شب شهادت این امام همام برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۴۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در شب شهادت امام رئوف چهاردهمین یادواره بیش از ۴۰ شهید مسجد امام رضا(ع) شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و امام‌جمعه و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و مسؤولین بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و بسیج رسانه شهرستان در این مسجد برگزار شد.
در این مراسم که با نماز مغرب و عشا آغاز شد، کلیپ های با موضوع امام رضا(ع) و شهدای مدافع حرم پخش شد و مداح اهل بیت رضا واحدی در رثای امام رضا(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.
حجت الاسلام جواد ابراهیمیان از اساتید حوزه علمیه خراسان در این مراسم با اشاره به احادیث در باب زیارت امام رضا(ع) با بیان اینکه دو موضوع حیاتی در زندگی انسان وجود دارد اظهار کرد: خدا محوری و قیامت نگری دو موضوع مهم در زندگی است که اگر بدان توجه کرد سعادت دنیا و آخرت در آن است و شهدا نمونه ای از این زندگی هستند.
وی با تاکید بر رعایت احکام الهی و ولایت مداری در سعادت انسان افزود: شهدای ما به احکام الهی عمل و از ما نیز خواسته اند بدان ها عمل کنیم که از جمله آنها رعایت حجاب و عفاف و امانت داری و خدمت به خلق است.
وی با تاکید بر حرکت در مسیر ولایت تصریح کرد: اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم باید از ولایت امر تبعیت کنیم که در همه حالات این موضوع باید سرلوحه کار و اندیشه ما باشد.
استاد حوزه علمیه خراسان با تاکید بر توجه به معروف و منکرات در جامعه اسلامی گفت: شهدای ما به خواب خود اگر این وضع جامعه ما از نظر حجاب و اخلاق و خدمت رسانی به جامعه را می دیدند اینها را دروغ می دانند، پس مراقب اعمال و حرکات خود باشیم که همه در معرض خدا، ائمه و شهدا است.
در این مراسم که به همت پایگاه عاشورا حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص)، هیئت فرهنگی عاشورائیان و هیئت امنا مسجد امام رضا(ع) یاد و خاطره بیش از ۴۰ شهید این مسجد از جمله شهیدان رمضانعلی ساغری، حسن حجاری، علی اکبر اشرفی، محمود قنبریان، احمد ابراهیمی، سید محمود حسینی، محمدعلی عامریون، ابراهیم عامریان و حسین عجمی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها