مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز:

تولید سالانه ۸۸۰ هزار تن محصول در پتروشیمی تبریز

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از تولید سالانه ۸۸۰ هزار تن محصول در پتروشیمی تبریزخبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۸۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، درفشی  گفت:سالانه ۸۸۰ هزار تن محصول در پتروشیمی تبریز تولید می‌شود که با یک برنامه بلند مدت به ۱.۸ میلیون تن در پنج سال آینده خواهد رسید.

وی افزود: شرکت پتروشیمی تبریز گواهینامه MFCA را از سازمان ملی بهره وری ایران دریافت کرد.

درفشی ادامه داد: این گواهینامه به دلیل فعالیت‌های ۷ سال اخیر که با هدایت و همکاری مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه صنعتی سهند انجام شده به این شرکت تعلق گرفته است.

وی اضافه کرد: با مستقر شدن روش نوین MFCA (هزینه یابی جریان مواد) در تمامی بخش‌ها و فرآیند‌های پتروشیمی تبریز، علاوه بر مدیریت موفق انرژی و بازچرخانی آب مصرفی در سیستم، آلودگی زیست محیطی به حداقل ممکن رسیده است.

درفشی اظهارداشت: در این شرکت هیچ پسماندی تولید نمی‌شود و تمامی مواد زایدی که از چرخه تولید به دست آمده، طی مراحلی به مواد با ارزش افزوده تبدیل می‌شوند و در نتیجه نیازی به مکان یابی دفع پسماند نیست.

به گفته وی پتروشیمی تبریز اگر چه از لحاظ مقیاس یک واحد متوسط است، اما از نظر تنوع تولیدات یک واحد منحصر به فرد در کشور است که توانایی تولید طیف گستره پلیمر‌ها را داراست.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران نیز گفت: توانمندی‌های صنعتی و علمی تبریز همواره زبانزد است و موفقیت این طرح برای اولین بار در کشور، نوید اتفاقات خوبی در آینده را برای ارتقای بهره وری در تولید و اقتصاد می‌دهد.

اولیاافزود: طبق برنامه ریزی‌ها باید ۳۰ درصد از رشد اقتصادی کشور با ارتقای بهره وری محقق شود به این معنی که ما باید محصولات رقابت پذیر و با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنیم و MFCA این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

 رئیس کمیته ملی MFCA که طراح و مجری اصلی این برنامه‌ها در پتروشیمی تبریز است نیز گفت:: هدف ما استقرار این روش نوین در تمامی کارخانه‌ها، صنایع، و حتی ادارات است چرا که ارتقای بهره وری از اولویت‌های اصلی کشور است.

فاتحی فر، افزود: با به ثمر نشستن پژوهش‌ها و اقدامات و تایید توسط APO امروز مسئولیت سنگین تری داریم تا بتوانیم با به حداقل رساندن ضایعات، افزایش تولید و کیفیت و نیز فعالیت بر اساس حفظ محیط زیست را عملی کنیم.

همچنین تفاهم نامه‌ای میان سازمان ملی بهره وری و دانشگاه صنعتی سهند امضا شد.

قره باغی؛ رئیس دانشگاه صنعتی سهند گفت: از آنجاییکه دانشگاه اجرای طرح را در پتروشیمی تبریز بر عهده داشته و توانمندی‌های علمی و فناوری و همچنین نیروی انسانی متخصص را داراست، قرار است متولی آموزش نیرو‌ها و نیز طراحی طرح‌های تحقیقاتی در خصوص MFCA باشد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار