خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
حجت‌الاسلام احمد سالک گفت‌وگو با خبرگزاری «بسیج»:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار اصفهان باید انسانی با یک شخصیت ملی و دارای جامعیت باشد و استفاده از شخصیت‌های بومی در انتخاب استاندار اصفهان اولویت دارد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۹۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
حجت‌الاسلام احمد سالک گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از اصفهان در خصوص ویژگی‎های استاندار آینده اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان استانداران بومی قوی وجود دارد و استفاده از شخصیت‌های بومی در انتخاب استاندار اصفهان اولویت دارد، زیرا هر شخصیتی که از بیرون وارد شود تا به آشنایی کافی از وضعیت اصفهان برسد یک سالی طول می‌کشد و بسیاری از فرصت‌ها را در طول این مدت از دست خواهد داد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان افزود: استاندار اصفهان باید حتماً سوابق تاریخی، علمی حوزوی و دانشگاهی، وضعیت اصفهان و شهر اصفهان را خوب بشناسد، نسبت به وضع صنعت و کشاورزی آشنایی کامل داشته باشد و در این رکود اقتصادی پیش آمده بتواند این وضعیت را از بحران خارج کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار اصفهان باید نسبت به وضع سیاسی و فرهنگی آگاهی کامل و با نوع تفکر مذهبی و انقلابی اصفهان آشنایی داشته و مهم است که استاندار باید انسانی با یک شخصیت ملی و دارای جامعیت باشد، وزارت کشور باید در این مطلب دقت کند و بدانند اصفهان آزمایشگاه و سکوی پرش مدیران در این شهر نیست.

وی تصریح داشت: اصفهان شهری حوزوی است و علما، آیات عظام و شخصیت‌های بزرگی دارد، ارتباط استاندار با علما بسیار مهم است، فرهنگ مردم مسأله‌ای اساسی است و جریانات سیاسی نمی‌تواند بر فرهنگ جامعه اثرگذار باشد، اگر قرار باشد عنصر سیاسی از جریانی در اصفهان حاکم شود حتماً با معضلاتی روبرو خواهد بود.

سالک در ادامه اضافه کرد: استان اصفهان بحران‌هایی ازجمله مسأله آب و تأمین آن، مسائل بحران کارگری و صنعتی و... را دارد که استاندار آینده باید قدرت حل آن‌ها را داشته باشد، اگر آدم تازه‌واردی بخواهد وارد این صحنه شود، خود فرد با معضلاتی روبرو می‌شود و قدرت کافی برای حل را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: استاندار آینده اصفهان هرکسی که هست نباید اتوبوسی وارد شود و از شهر خود رفقا و دوستانش را بردارد بیاورد، اصفهان انسان‌های کارآمد زیادی دارد که می‌تواند از وجود آن‌ها استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج ، با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا چند روز دیگر مهلت استاندار اصفهان به پایان می‌رسد و وزارت کشور باید فرد جایگزینی را به عنوان استاندار جدید اصفهان معرفی کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار