خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید دستاوردهای این چهار دهه برای عموم مردم بازگو شود، گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تا از فرصت نماز جمعه برای بیان افتخارات گذشته و امید به آینده استفاده کنند زیرا آمریکا در پی کم رنگ جلوه دادن اقتدار جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۹۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه با بیان اینکه چهل‌سالگی انقلاب را در پیش روداریم و باید دستاورد‌های این چهار دهه برای عموم مردم بازگو شود، تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا از فرصت نماز جمعه برای بیان افتخارات گذشته و امید به آینده استفاده کنند، زیرا همان طور که شاهد هستیم آمریکا در پی کم رنگ جلوه دادن اقتدار جمهوری اسلامی است.
وی ضمن بیان اینکه با پررنگ جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب توطئه‌های دشمنان نظام خنثی خواهد شد، اضافه کرد: امروز باید تلاش کرد تا امیدواری در جامعه ترویج پیدا کند که این مهم بابیان کردن دستاورد‌ها و ترویج نظریه مقاومت محقق می‌شود.
وی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان به مناسبت ۱۳ آبان بابیان اینکه حوادث تسخیر لانه جاسوسی نشان دهنده چالش موجود بین ایران و آمریکا است، گفت: آمریکا امروز رو به افول پیش می‌رود، با بعد کارشناسی به‌روشنی می‌توان دریافت که بدهی بسیار سنگین این کشور به سایر کشور‌های جهان، کسری بودجه سنگین، ضعف قدرت نظامی، شکست در عراق و سوریه و ایجاد گروه‌های تروریستی از نظر نرم‌افزاری ناتوانی تاثیرگذاری امریکا را در معادلات بین‌المللی نشان می‌دهد.
وی بابیان اینکه مردم جهان به آمریکا نگاه منفی دارند، اضافه کرد: استکبار بار‌ها تلاش کرد تا در انتخابات ایران و دیگر کشور‌ها دخالت کند، اما هیچ کجا در این امر نتوانستند موفق شوند و علیرغم شعار‌های خود قادر به‌بهم زدن معادلات سیاسی منطقه نبودند.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه روز به روز از تعداد هم پیمان‌های آمریکا کاسته می‌شود، عنوان کرد: یکی از کارشناسان غربی بیان کرد که مشکل امریکا با ایران بر سر موضوعات هسته‌ای نیست، زیرا ایران نشان داد که بدون حمایت آمریکا می‌توان بزرگترین قدرت منطقه باشد و این چالش اساسی بین این دو کشور است.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه مراسم راهپیمایی اربعین رزمایش عظیم و شگفتی‌ساز امت اسلام است، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین امروز حادثه بزرگی محسوب می‌شود و یکی از مسایل مهم این مراسم حضور افراد از کشور‌های خارجی است که نشان می‌دهد اربعین بعد بین‌المللی دارد و نظیر آن را در هیچ یک از اجتماعات دنیا نمی‌توان دید.
امینی تصریح کرد: اربعین فرا مذهبی بوده و انحصار به ایران و عراق نیست، در این مراسم شاهد حضور گروه‌های اقلیت و اقسام مذاهب الهی و مکتبی بودیم که این پیام وحدت را در شرایطی که دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف است، را به دنبال دارد.
وی بابیان اینکه راهپیمایی اربعین ابر رسانه‌ای در برابر نخواستن دشمن بر اجرای این مراسم است، اضافه کرد: هر چقدر دشمنان نخواهند ابعاد این حماسه را بیان کنند، اما قادر به بیان تاثیر گذاری آن نیستند و انتظار می‌رود هدفمند شدن موکب‌ها در دستور کار سال آینده قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها