امام جمعه شهرستان اراك افزود : كار دستگاههاي جاسوسي دنيا ،جريان سازي در مقابل يك جريان عظيم اسلامي خواهد بود و دشمنان هميشه به دنبال تفرقه افكني ، نفوذ ، جاسوسي ، جنگ هاي تحميلي ، تبليغات احمقانه و جاهلانه و تحريم هاي شيطاني و پليد خود هستند .
کد خبر: ۹۰۷۵۴۱۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه شهرستان اراك درخطبه هاي نمازجمعه اين هفته با بيان اينكه پيامبر اسلام (ص) در كنار قرآن كريم ، قلب سليم را براي انسان احياء نمود ، خاطرنشان كرد : قلب انسان بعنوان كانون محبت ، معرفت و ولايت يك هديه اي ارزشمندي بود از طرف پيغمبر(ص) بود كه براي انسانهاي پاك سرشت آورده شد.
وي درادامه با اشاره به آيه اي از سوره مباركه انعام گفت : خداوند متعال در اين سوره فرمودند : امتي كه با دين و معرفت اسلام همراه باشد، به آن امت شرح صدرعطا ميكند و اين شرح صدر آنقدر با عظمت و پربركت هست كه محبت اهلبيت (ع) را براي آن امت و مردم به همراه دارد.
امام جمعه شهرستان اراك درادامه افزود : كار دستگاههاي جاسوسي دنيا ،جريان سازي در مقابل يك جريان عظيم اسلامي خواهد بود و دشمنان هميشه به دنبال تفرقه افكني ، نفوذ ، جاسوسي ، جنگ هاي تحميلي ، تبليغات احمقانه و جاهلانه و تحريم هاي شيطاني و پليد خود هستند .
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت : قلب سليم عاليترين و بهترين هديه اي بود كه خداوند متعال در بين بندگان خود قرار داد تا اين قلب سليم براي انسان پاك سرشت به بركت نور ايمان ، قرآن ، عبادت ، ولايت و گريه بر اهلبيت(ع) منجر شود و باعث نجات انسان در عالم برزخ شود.
وي تصريح كرد : دنياي اسلام بايد شاكرخداوند متعال باشد كه اين نور معرفت را به بركت وجود مبارك خاتم پيامبران براي انسان ها قرار داد و وجود پيامبر گرامي اسلام بود كه چراغ هاي هدايت را در جامعه بشري روشن نمود و اگر اين معرفت الهي نبود ، معلوم نبود كه ما الان در چه دين و آييني قرار داشتيم .
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت : قلب انسان تعيين كننده همه رفتارها و اعمال انسان ها ميباشد وهمين قلب ميتواند نور الهي ، توسل و گريه بر اهلبيت (ع)  باشد و البته همين قلب انسان ميتواند به سوي نفاق ، توطئه هاي شيطاني و فساد و فحشاء نيزحركت كند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي به جايگاه علم و معرفت در كلام مولاعلي(ع) پرداخت و افزود : امام علي (ع) علمي را انسان ساز ميدانند كه قبل ، حين و بعد آن علم فدر راه خدا باشد و علي (ع) همچنين علمي را موثر و زيبا دانستند كه توسط عالمان منتشر شود و همچنين به آن علم نيز عمل شود.
وي در ادامه گفت : عزاداري و تلاش براي احياي مكتب اهلبيت (ع) و بوجود آوردن حماسه بزرگ وعظيم اربعين حسيني و خلق حضور مردم در راهپيمايي 13 آبان نشان از معرفت و هدايت اين ملت بزرگ دارد .
آيت الله دري همچنين خاطرنشان كرد : خون شهيدان ، قلم علماء ، عرق كارگر و قطره هاي اشكي كه براي اهلبيت (ع) ريخته ميشود در محضر خداوند داراي چنان عظمت و ارزشي ميباشد كه فقط خداوند متعال ميتواند بهاي آن را پرداخت كند و اين ارزشها را بايد به نسل هاي بعدي خودمان انتقال دهيم .
وي در ادامه ،هجرت پيامبر (ص) را سرآغاز خير و بركت براي دنياي اسلام خواند و تصريح كرد : اسلام با هجرت پيامبر(ص) و ائمه (ع) و در ادامه نيز با حضور و هجرت علماء و طلاب به مناطق مختلف به رشد و توسعه بيشتري رسيد و پيامبر با تاسيس حكومت در مدينه النبي ، احداث مسجدهايي در شهر مدينه و اقدامات ديگري اين حركت را آغاز و رهبري نمود.
امام جمعه اراك به هفته وقف هم اشاره و افزود : مسئولين در سازمان اوقاف و امور خيريه بايد با جديت ، تلاش و امانتداري به دنبال ارائه خدمت در اين نهاد انقلابي و اجتماعي براي مردم باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبري به موضوع تحريم ها هم اشاره و گفت : ملت انقلابي ايران از ابتداي انقلاب هميشه مورد تحريم و توطئه هاي دشمنان بوده و خواهد بود و استكبار ميخواهد با اين حركت ، اسرائيل جنايتكار را در بين ملتها به رسميت در بياورد و سرزمين هاي فلسطينيان را هم از بين ببرد كه البته موفق نخواهد شد.
نماينده ولي فقيه دراستان مركزي تصريح كرد : رود رويي كشورهاي عربي منطقه با ايران را يكي ديگر ازاهداف تحريم ها دانست و راه مقابله با اين اهداف شوم را انسجام و هماهنگي مردم و مسئولين با يكديگر عنوان نمود.
آيت الله دري نجف آبادي در پايان گفت :جبهه استكبار تحريم هاي خود عليه انقلاب اسلامي را با هدف نفاق و جدايي بين مردم و مسئولين كشور دنبال ميكند و دراين شرايط همه اصناف ، و قشرهاي مختلف مردم با وحدت كلمه ، انصاف ،همبستگي و اطاعت از فرامين رهبري ميتوانيم شكست ديگري را در كارنامه دشمنان قراردهيم .

ارسال نظرات