خبرهای داغ:
رزمندگان سوری عملیات جدید و گسترده‌ای را به‌منظور پایان دادن به حضور عناصر تروریستی داعش در جنوب این کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۹۰۷۵۴۹۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، هم‌زمان با عملیات آرام و پیوسته ارتش و نیروهای مردمی سوریه در محورهای غربی، شمال غربی و جنوب غربی منطقه «تلول الصفا» واقع در غرب استان دمشق و در نزدیکی مرز استان «السویداء»، چند گروه جدید از نیروهای سوری به منطقه اعزام شدند.

سایت خبری «المراسلون» سوریه اعلام کرد: چند گروه از نیروهای سوری ازجمله گروه چهارم ارتش سوریه مستقر در محور شمالی کشور به‌منظور کمک به هم‌زمان به منطقه تلول الصفا اعزام شدند.

با رسیدن نیروهای تازه‌نفس به منطقه، نیروهای سوری با کمک مستشاران و جنگنده‌های روسی، عملیات جدید و گسترده‌ای را در محور تلول الصفا علیه مواضع تروریست‌های داعش آغاز کردند.

هم‌زمان با شروع عملیات جدید، جنگنده‌ها و یگان موشکی ارتش سوریه نیز با شناسایی مواضع تروریست‌های داعش، آن‌ها را مورد هدف قراردادند و خسارت جانی و مالی سنگینی را به آن‌ها وارد کردند.

تلول الصفا یک منطقه کوهستانی ناهموار دایره‌ای شکل به شمار می‌آید و وجود ارتفاعات متعدد، بلندی‌ها، غارها، تونل‌ها و… باعث شده تروریست‌ها در این محور قدرت مانور بالایی داشته باشند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای زمینی ارتش سوریه برای نبرد با تروریست‌های داعش در منطقه ناهموار «تلول الصفا» باید از بلندی‌ها و ارتفاعات مختلفی عبور کنند و همین مسئله خستگی بیش‌ازاندازه نیروها را به دنبال دارد.

تروریست‌های محاصره‌شده داعش در منطقه تلول الصفا درصدد هستند خود را به منطقه التنف در جنوب استان حمص برسانند تا از حمایت نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف برخوردار شوند و تجدیدقوا کنند.

تروریست‌های داعش در حال حاضر حدود 250 کیلومترمربع از مناطق تلول الصفا و اطراف را تحت اشغال خوددارند؛ این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های «السویداء، حمص، درعا» و کشور اردن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار