سید ساجد یعقوبی
رئیس اداره اوقاف خلخال خبر داد؛
رئیس اداره اوقاف شهرستان خلخال گفت: تاکنون ۱۰۸ بقعه متبرکه در شهرستان خلخال ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۱۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام مهدی فاتحی در دیدار با امام جمعه شهرستان خلخال اظهار کرد: تاکنون ۱۰۸ بقاع متبرکه در شهرستان خلخال ثبت شده است.

وی با اشاره به بیشترین آمار وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در شهرستان خلخال گفت: سه پروژه امامزاده سید دانیال (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع)، پروژه بهسازی امامزاده سید احمد معراجی در سفیدآب خورش رستم و پروژه تجاری عرش قاضیلر خلخال سه پروژه اولویت‌دار شهرستان خلخال برای تکمیل در ماه‌های آینده است.

فاتحی تصریح کرد: امامزاده سید دانیال (ع) یکی از زائر پذیرترین امامزادگان خلخال است و امسال ۷۵ میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل این پروژه از سازمان اوقاف استان اخذ شده و برای ادامه کار نیز پیگیر یک فقره تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی هستیم که با اخذ تسهیلات فضای صحن این امامزاده قابل استفاده برای عموم مردم و زوار آن حضرت خواهد بود.

فاتحی اضافه کرد: با حمایت خیرین و مشارکت مردمی هزینه سنگ و کف این امامزاده بیش از یک صد میلیون تخمین زده شده و حدود ۵۰ درصد سنگ و کف این امامزاده تامین شده تا در فاز اول اولویت‌دارترین بخش تکمیل صحن مطهر امامزاده سید دانیال (ع) تعیین شود.

رئیس اداره اوقاف خلخال با اشاره به افزایش اجاره و موقوفات این شهرستان، افزود: این افزایش نشان از احیای فرهنگ وقف و تبلیغ شعائر دینی و اسلامی است.
ارسال نظرات