خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند از توسعه امامزاده سید احمد(ع) این شهر و ساخت امکانات رفاهی زائران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۳۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم اختیاری  با اشاره به اینکه وقف احسان ماندگاری است، اظهار داشت: وقف، دارایی و احسان انسان را ابدی می کند و باعث افزایش طول عمر او می شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ برخی به وقف خیانت کردند، عنوان کرد: دشمنان اسلام، فدک حضرت زهرا(س) را که یک سرمایه مالی برای حکومت حضرت علی(ع) بود، غصب کردند تا حکومت امیرالمومنین را تضعیف کنند.

حجت الاسلام اختیاری همچنین تاکید کرد: ۲۲۰ هزار رقبه، زمین زراعی و خانه در زمان رضاشاه برای خاموش کردن عزاداری مردم، از بین رفت تا این سرمایه مالی در راستای عزای اباعبدالله قطع شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند در بخش دیگری با تشریح عملکرد اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری در سطح امامزادگان، کلاس های حفظ قرآن کریم با حضور اساتید بین المللی، برگزاری مسابقات قرآنی، آزمون سالیانه حفظ قرآن، توسعه امامزاده سید احمدبن ابراهیم بن موسی کاظم(ع) از جمله این طرح هاست.

وی افزود: طرح توسعه عمرانی امامزاده سید احمد(ع) مرند آغاز شده و در آینده نه چندان دور، سروسامان داده خواهد شد و امکانات رفاهی نیز برای زائران فراهم می شود.

حجت الاسلام  اختیاری در پایان بر ضرورت گسترش و تبلیغ وقف مشارکتی تاکید کرد و گفت: وقف مشارکتی به صورت دسته جمعی و مشارکت خیرین، می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده و امکانات مورد نیاز جامعه را تامین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها