به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، از سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفرساعت دوره آموزشی "پدافند غیر عامل" در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۳۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

اجرای بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدير مركز آموزش تخصصي كوتاه مدت شماره2 جهاددانشگاهی اردبیل با علام این خبر افزود: دوره آموزشی "پدافند غیرعامل" در راستای ارتقای سطح دانش و نگرش شرکت‌کنندگان نسبت به مفاهیم، اصول، اهداف، شیوه‌ها و اقداماتی منفعلانه برای کاهش یا ممانعت از خسارت ناشی از عملکرد خصمانۀ دشمن و به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در این مرکز برگزار شد.

بهرنگ کوهی اظهار کرد: آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیرعامل، مکان‏یابی و آمایش، استتار، اختفاء و فریب، سازه‏های امن، تهدیدشناسی و آشنایی با تسلیحات غیرکشنده و راهکارهای دفاعی، جنگ روانی، شایعه‏پردازی و شیوه‏های مقابله با آن، فرآیند و راهکارهای اجرایی مدیریت بحران، نحوه ارزیابی، اولویت‏بندی و میزان خطر و آسیب‏پذیری با توجه به محیط از مهم‌ترین سرفصل‌های دوره آموزشی مذکور بود.

وی بر ضرورت آشنایی اقشار مختلف جامعه با راه‌های پیشگیری از تهدیدات و جنگ نرم دشمنان اشاره و تصریح کرد: در دوره آموزشی پدافند غیرعامل که به مدت 12 ساعت برگزار شد، 25 نفر از کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت استان، اداره کل پزشکی قانونی و سازمان پدافند غیر عامل استان اردبیل شرکت داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار