خبرهای داغ:
در ناحیه دهاقان برگزار گردید

جلسه بصیرت دینی - انقلابی ویژه کارکنان رسمی و وظیفه با موضوع دروغ و غیبت و آثار و پیامدهای آن

جلسه بصیرت دینی - انقلابی ویژه کارکنان رسمی و وظیفه با موضوع دروغ و غیبت و آثار و پیامد‌های آن در محل نمازخانه ناحیه دهاقان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام انصاری پور برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۹۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، حجت الاسلام و المسلمین  انصاری پور مدرس حوزه علمیه مدرسه اقدمیه شهرستان شهرضا در این جلسه بیان نمود: کلید همه بدی ها و زشتی ها دروغ و از حرام های اخلاقی و فقهی می باشد و در روایات متعددی از اهل بیت (ع) آثار و پیامدهای شوم این رذیله اخلاقی گفته شده است و نقطه مقابل دروغ صدق و راستگویی می باشد که در این راستا مرحوم علامه مجلسی رحمه الله علیه می فرمایند: سخترین کار راستی در نیت است  و فلاح و رستگاری  و راه نجات انسان در صدق و راستگویی می باشد. ایشان همچنین افزود: لا ادری نصف العلم یعنی نمی دانم نصف علم است  و در موضوعی که از آن بی خبر بوده و اطلاع و آگاهی نداریم در یک کلمه باید گفت نمی دانم. وی گفت : اگر ما حسینی هستیم در تمام مراحل زندگی خود می بایست حسینی وار زندگی کرده و راستگو باشیم.

وی افزود: با توجه به آیه 12 سوره مبارکه حجرات ، فردی که غیبت برادر دینی خود را می کند مثل این است گوشت برادر مرده خودش را می خورد و از خدا بترسید و توبه نمایید زیرا که خداوند توبه پذیر و مهربان است.

ایشان در پایان اظهار داشت: گناه شنونده غیبت عین غیبت کننده است و ما می بایست از خدا ترسیده و از این رذیله اخلاقی دوری نماییم و سخن چینی از دروغ و غیبت به وجود آمده و اگر فردی فرد دیگر را به واسطه گناهی که انجام داده است سرزنش و ملامت نماید ، فرد سرزنش کننده نمی میرد تا خود به آن گناه گرفتار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار