خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با بیان اینکه در حال حاضر 46 رقبه وقفی در اختیار ادارات این شهرستان است، گفت: 22 مدرسه و چهار پارک عمومی نیز از سوی خیران و واقفان برای استفاده عمومی در اختیار آموزش و پرورش و مردم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۳۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

حجت الاسلام فریدون مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، افزود: شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 237 موقوفه دارای رقبه (186 متصرفی و 51 غیرتصرفی)، 377 مسجد، 80 حسینیه و یک هزار و 968 رقبه است.
وی همچنین به احیای اراضی موقوفه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: احیای موقفه های این شهرستان از رسالت های شرعی و قانونی این سازمان بوده و در این راستا حرکت های مناسبی انجام شده که از آن جمله می توان به کاشت هفت هزار اصله نهال در باغ های موقوفه ای از ابتدای سالجاری اشاره کرد.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: در سال گذشته نیز با همکاری واقفان، 10 هزار اصله درخت مثمر در باغ ها و اراضی کشاورزی موقوفه این شهرستان کاشته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین اوقاف آماده مشارکت آحاد مردم و خیران برای انجام وقف های مشارکتی در زمینه هایی است که در شهرستان احساس نیاز می شود.
حجت الاسلام مطهری گفت: در سالجاری 650 مورد بازدید از موقوفات این شهرستان انجام شده که در آن مسائل و مشکلات این موقفه ها مورد بررسی قرار رگفته و راهکارهای مناسبی برای این منظور ارئه شده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح شبستان حضرت زهرا (س) امامزاده سید ابراهیم (ع) مراغه افزود: برای اجرای این طرح در سال جاری 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.
حجت الاسلام مطهری با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مساجد این شهرستان ادامه داد: هم اکنون با همکاری تبلیغات اسلامی در 85 مسجد این شهرستان نماز جماعت برگزار می شود.

ارسال نظرات