محققان دانشگاه راتگرز،بر طبق یک مطالعه گزارش کردند که میکروبیوم های روده ای نوزادان متولدشده در خانه متنوع تر از نوزادنی است که در بیمارستان متولد می شوند،میکروبیوم های روده نقش مهمی در هضم و سیستم ایمنی دارند.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۵۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری علم و فناوری  به نقل از ساینس آلرت، محققان دانشگاه راتگرز نیوبرانزویک، بر طبق یک مطالعه گزارش کردند که میکروبیوم های روده  ای نوزادان متولد شده در خانه متنوع تر از نوزادنی است که در بیمارستان متولد می شوند، میکروبیوم های روده  نقش مهمی در هضم و سیستم ایمنی دارند و  با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات خطرناک یا طولانی مدت هستند.

هنگامی که کودک برای اولین بار وارد جهان می شود، آنها به سرعت توسط میکروب ها، از جمله تریلیون ها باکتری، قارچ و ویروس ها که به شدت در محل و در بدن زندگی می کنند، مستعمره می شوند.

این مسافران نامرئی چیزی است که میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند، و افراد موجود در روده نقش مهمی در هضم و سیستم ایمنی دارند.

اما هنوز موضوعاتی وجود دارد که ما درباره میکروبیوم انسانی، از جمله نحوه ایجاد آن و نحوه تغییر آن در طول زمان نمی دانیم. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که یک محیط بسیار شسته و  تمیز در زندگی زودهنگام - مانند یک بیمارستان استریل - می تواند بر رشد کودک تاثیر بگذارد. تا کنون، اکثر مطالعات تنها به بیمارستان  محدود شده است و هنوز مشخص نیست که محیط زیست در استقرار میکروبیوم چه نقشی داشته باشد.

برای مشخص شدن این موضوع، مطالعه جدید به دنبال 35 نوزاد و مادرشان برای یک ماه پس از تولد است. در حالی که 14 نوزاد در خانه و 21 نفر در بیمارستان متولد شدند. هر کودک تنها پس از تولد واژینال و انحصاری با شیر مادر تغذیه شد -  این دو راه مهمی است که مادر می تواند میکروب هایش را منتقل شود.

علاوه بر این، هیچکدام از مادران با آنتی بیوتیک درمان نشدند و همه آنها به صورت پوست به پوست با نوزادان خود تماس داشتند، شیردهی مدت کوتاهی پس از تولد انجام شد.

در طول یک ماه، محققان به صورت دوره ای نمونه های سوآپ واژن و مدفوع مادران را همراه با نمونه هایی از نوزادان نیز جمع آوری کردند.

در مقایسه با نوزادان متولد شده در خانه، یافته ها نشان می دهد که نوزادان متولد شده در بیمارستان دارای تنوع غذایی پایین تر از فلور روده هستند و این تغییر برای تمام ماه ادامه داشت.

ماریا گلوریا دمینگ یوز بلو، مدیر پژوهشی در عملکرد میکروبیوتا در دانشگاه راتگرز نیوبرانزویک می گوید: "دلایل تفاوت بین نوزادان متولد شده در خانه در مقایسه با بیمارستان ها شناخته شده نیست، اما حدس می زنیم مداخلات معمول بیمارستان مانند حمام زودهنگام نوزاد و آنتی بیوتیک ضد عفونی چشم و یا عوامل محیطی مانند محیط ضد عفونی شده بیمارستان ممکن است در این رابطه نقش داشته باشند."

این نتایج نشان می دهد که نوزادان متولد شده در بیمارستان ها بدون تردید در معرض میکروب های کم قرار گرفته و بنابراین در ماه اول زندگی، میکروبیوم های متنوع کمتری دارند.

اما باید روشن شود: در حالیکه آنتی بیوتیکها، فرمول تغذیه، بخشهای سزارین و در حال حاضر تولد نوزاد در بیمارستان همه از عواملی هستند که اشکال میکروبیوم نوزاد را تغییر می دهند، چرا هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات خطرناک یا طولانی مدت هستند.

ارسال نظرات