خبرهای داغ:
بیانیه حوزه علمیه شهرستان طبس:

سکوت مسئولین در قبال حرمت شکنان ایام عزاداری جایز نیست

از همه مسئولین مومن و متدین این شهرستان خواستاریم در راستای اهداف ارزشمند مکتب اسلام(احیای امر به معروف و نهی از منکر) اقدامات لازم را هرچه سریع تر انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۷۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بیانیه حوزه علمیه شهرستان طبس  در محکومیت ترویج بدحجابی و بی حجابی ودهن کجی بعضی از گردشگران نسبت به مقدسات دینی درایام شهادت امام رضا(ع) در مناطق گردشگری شهرستان طبس را در ادامه می خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا « ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. »

حجاب، مقوله ای است فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی؛ حجاب یک سنت الهی و یک حق الله است که باید در جامعه ی اسلامیِ عفت مدار به کامل ترین صورت ممکن رعایت شود.

از نظر قرآن "زن" امین حق الله است یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خداوند که حق خود اوست به زن داده و از او خواسته که از این حقش به عنوان امانت الهی محافظت نماید . یعنی زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست و «حجاب زن حقّی الهی است»

از این رو حجاب کامل اسلامی را باید فراتر از یک قانون بلکه به صورت یک فلسفه الهی و انسانی نگریست و برای تبیین و تعمیق آن و اجرایی شدن تمام شئوناتش برنامه ریزی درست و مدون داشت چرا که حجاب (اگرچه مقدمه‌یی است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مساله‌ی ارزشی است) مقام معظم رهبری

 

امروز متأسفانه شاهد هجمه های وسیع فرهنگی به حجاب مخصوصا حجاب برتر یعنی «چادر» هستیم، هجمه ای که گاها طعم سیاست زدگی نیز به خود می گیرد! چرا که بنابر شواهد موجود دشمنان نظام جمهوری اسلامی و به خصوص هجمه فرهنگی تحت عنوان « جنگ علیه خانواده» در صدد ضربه زدن به کانون مقدس خانواده با هدف قرار دادن حجاب و عفاف زن مسلمان هستند.

 

چرا که آنها دانسته اند «پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است و بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر و این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان بیگانه و زیاده‌طلب، در میادین اجتماعی حضور فعال و مؤثر داشته باشد. »

حال همراهی کردن برخی از عناصر داخلی مخصوصا متولیان این امر در قالب کم توجهی و بی توجهی به مسئله حجاب و عفاف یا کوچک انگاری این هجمه فرهنگی به بزرگ ترین و مقدس ترین حجاب به عنوان زبان بین المللی زنان مسلمان، خیانتی بزرگ به زن، حرمت و شخصیت او و مسیر سازی برای دشمنان در جهت رسیدن به اهداف شوم فرهنگی و اجتماعی شان است که به دلیل پیامدهای بسیار خطرناک و ضربه زننده اش به هیچ وجه قابل اغماض نخواهد بود.

این روزها شاهد برخی هنجارشکنی ها در خصوص مسئله حجاب تحت عنوان تورهای گردشگری و ..درشهرستان مذهبی، شهید پرور و انقلابی طبس هستیم به طوری که متأسفانه شاهد بروز و نمود بی حجابی از سوی برخی از جوانانی هستیم که جهت عیش و نوش و تفریح به صورت تور گردشگری  به این شهرستان غیور پرور و ارزشی سفر میکنند که جرأت جولان این افراد در ملاء عام را بی توجهی مسئولان و متولیان عرصه حجاب و عفاف رقم زده اند!

و این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره گیری و الگو برداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی سلام الله علیهما نه تنها نیازی به الگوهای وارده غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارند بلکه خود الگوهای سوم بی نظیری برای زنان جهان خواهند بود.

ما جمعی از اساتید وطلاب علوم دینی حوزه علمیه شهرستان طبس ضمن تشکر از بیانات ارزشمند امام جمعه محترم شهرستان طبس درخطبه های دشمن شکن نماز جمعه این هفته درزمینه پیگیری مجدانه احیای فرائض الهی (امر به معروف و نهی از منکر)، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و اعلام می داریم که شهرستان دار المومنین طبس جای جولانگری اینگونه  افراد نیست که با حضور خودشان باعث بی بندوباری وبدبختی و بی آبرویی شهرستان حسینی و زینبی(علیهم السلام) این شهرستان شوند و از همه مسئولین مومن و متدین این شهرستان خواستاریم در راستای اهداف ارزشمند مکتب اسلام(احیای امر به معروف و نهی از منکر) اقدامات لازم را هرچه سریع تر انجام داده و دل جریحه دار مردم مومن ومتدین این شهرستان را با اقدامات ارزشمندشان التیام بخشند.

درپایان با آرزوی سعادت و خوشبختی هم میهنان مومن و پارسای خود ، و عذرخواهی از خانواده های محترم شاهد و ایثارگر نسبت به دهن کجی بعضی از این نا اهلان به مقدسات اسلامی،و توفیق و عزت برای خادمان فرهنگ امنیت عمومی و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام را از خدای منان مسئلت داریم.

ومن الله التوفیق

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها