شهادت طلبی کارآمدترین و موثر‌ترین عنصر در مقابل دشمنان

فرمانده سپاه بیجار گفت:مطالعات و یافته های تاریخی از صدر اسلام تا کنون بیانگر این موضوع است که فرهنگ شهادت طلبی بعنوان کارآمدترین و موثر ترین عنصر در مقابل دشمنان مطرح بوده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۹۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز یادواره شهدای دانش آموزی و فرهنگی بخش کرانی با حضور مسئولان و دانش آموزان در سالن اجتماعات شهید فهمیده شهر حسن آباد یاسوکند برگزار شد.

فرمانده سپاه بیجار در این راسم ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول از دانش آموزان بعنوان سرمایه‌های انسانی این کشور نام برد و اظهار داشت: دانش آموزان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.


وی با اشاره به مناسبت‌های آبان، افزود: اعتراض حضرت امام خمینی (ره) به قانون کاپیتولاسیون و تبعید ایشان به ترکیه در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان در اعتراض به رژیم شاهنشاهی در ۱۳ آبان سال ۵۷ و حمله دانشجویان و دانش آموزان به لانه جاسوسی و تسخیر آن در ۱۳ سال ۵۸ نماد استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی ایران است.


شعبانی هدف از برگزاری یادوراه‌های شهدا را تببین و معرفی و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد و بیان داشت: یادواره‌های شهدا بهترین اقدام فرهنگی برای مقابله با زیاده خواهی دشمنان است.

وی ادامه داد: شهدای ما برای دفاع از دین و ارزش‌های دینی و حفظ اسقلال و تمامیت ارضی کشورمان جان خود را نثار کردند.


به گفته شعبانی: مطالعات و یافته‌های تاریخی از صدر اسلام تا کنون بیانگر این موضوع است که فرهنگ شهادت طلبی بعنوان کارآمدترین و موثر‌ترین عنصر در مقابل دشمنان مطرح بوده است.

فرمانده سپاه بیجار با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: به خدا قسم اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیا خواهیم ایستاد، اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با تاسی از سرور شهیدان با تقدیم بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان در برابر تمامی ایادی استکبار ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست نااهلان بیفتد.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ جهاد و شهادت در قالب برگزاری یادواره شهدا در بین دانش آموزان نهادینه شود.


شعبانی اذعان داشت: با برگزاری یادواره شهدا به دنبال بیان نقش دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس و الگو سازی آن در جامعه حاضر هستیم.


وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که اکنون در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم، گفت: عده‌ای از مسئولان برای حل مشکلات داخلی چشمشان به خارج از کشور است که این دیدگاه با توجه به پشت سر گذاشتن دوران سخت جنگ تحمیلی؛ اشتباه محض است.


فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه و رهبری ۴۰ سال در برابر انواع تحریم‌ها ایستادگی کردند و امروز هم با اتحاد و یکدلی و کار و تلاش جهادی و دشمن شناسی و حضور به موقع از این پیچ تاریخی نیز عبور می‌کند و دشمنان را شکست خواهد داد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به دیدار جمعی از جوانان با رهبر معظم انقلاب در طی هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت: فراموش نکردن دشمنی با آمریکا، هوشیاری در مقابل فریب و لبخند دشمن، ترویج و تبلیغ روحیه مقاومت و ایستادگی، احساس مسئولیت در قبال موضوع پیشرفت کشور و کنار گذاشتن هوس و تنبلی و رفتن به سمت ابتکار و نوآوری خواسته اصلی مقام معظم رهبری از جوانان و دانشجویان بود.


در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان مسابقات علمی و فرهنگی بخش کرانی تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات