امام‌جمعه شهرری گفت: مردم ما پس از به صحنه آمدن خواستار تلاش شبانه روزی و بدون وقفه مسوولان خود در رفع مشکلات هستند.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۱۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن قبولی طاعات و عبادات، بیان داشت: بعد از گذشت دو ماه سوگواری و عزادار بودن اباعبدالحسین (ع)، که ملت ما به حق ازین روزها توشه معنوی ارزشمندی را برداشتند، اکنون در آغاز ماه ربیع الاول قرار گرفتیم.

شاهچراغی افزود: طبق یک نقل در تقویم قمری آغاز سال جدید از ابتدای ماه محرم محسوب می شود ولی ربیع الاول ماه زندگی است چون انسان زندگی و بهار دیگری را تجربه می کند و هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدنیه هم در این ماه بود که سرآغاز برکات پرتعدد برای مسلمان شد، لذا اولین روز سال هجری از آغاز ربیع الاول است.

امام‌جمعه شهرری با یادآوری اتفاقات تاریخی ماه ربیع الاول، اظهار داشت: هجرت پیامبر (ص) و لیله المبیت دو رویداد مهم هست که در آستانه ربیع الاول بوقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: امیر المومنین (ع) با آنکه جوان بود ولی در تمامی رنج ها و مشقت های پیامبر اسلام همراه بود لذا در حقیقت جان پناه پیامبر (ع) محسوب، و در رکاب او بود؛ چنانچه در آخرین شب های ماه صفر جان بر کف گذاشت و در بستر ایشان خوابید تا حضرت محمد (ص) در سلامت بماند.

شاهچراغی ادامه داد: در لیله المبیت سوره بقره آیه 207 نازل شد: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن یشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَآءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَءُوفُ بِالْعِبَادِ؛ که می فرماید: بعضی از افراد در حمایت از دین اسلام و پیامبر(ص) جان خود را در کف می گیرند. بر اساس این آیه افتخارات و ارزش حضرت علی (ع) افزایش یافت پس این شب برای مسلمانان سراسر جهان مهم است.

امام‌جمعه شهرری با اشاره بر راهپیمایی 13 آبان، افزود: تحلیلگران مراسم امسال را باشکوه تر از سال های گذشته دانستند. دشمنان باید متوجه شوند با وجود افکار خبیثانه در براندازی نظام ما، با یاری پروردگار این اندیشه را به گور خواهند برد چون امروز جمهوری اسلامی ایران مانند درختی تنومند با دو مسئله رهبری دانا و فهیم، حمایت مردمی استوار ایستاده است. رهبر ما با هوشیاری، تمامی مسائل را مدیریت می کند و مردم نیز بخاطر همین مسئله در صحنه حضور دارند.

وی اضافه کرد: پیام 13 آبان اینست، برخی که براین اعتقاد هستند با همکاری آمریکا کاهش فشارهای اقتصادی همراه خواهد داشت، آگاه شوند با توجه به اعتقادات رهبری این افراد خائن و خیانت کارند. مسوولین نیز باید بدانند مردم همراه نظام و دولت هستند پس این ملت از مدیرانشان مدیریت جهادی را خواستارند و تلاش شبانه روزی می خواهند تا گره ای از مشکلات باز شود.

شاهچراغی تاکید کرد: مشکلات امروز کشور ما از سو مدیریت های جهادی است. مردم پس از به صحنه آمدن منتظر تلاش جدی تر مسوولان هستند.

وی در پایان به روز وقف اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف خدمات فراوانی را با عنوان احسان ماندگار با خود به همراه دارد، پس اگر می خواهید نام جاوید داشته باشید تا زمانیکه در دنیا هستید خود در این زمینه فعالیت کنید و توقع نابجا در انجام این امور را به وراث خود پس از مرگ محول نسازید./انتهای پیام

ارسال نظرات