استاد برجسته اخلاق گفت: طلاب در زمان تحصیل علوم حوزوی باید دروس حوزه را خوب بخوانند، برای زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشند و این سال‌های طلایی عمر خود را بیهوده هدر ندهند.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۴۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسجی از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در درس اخلاق که با حضور طلاب شهرستان یزد در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، گفت: طلاب باید سعی کنند استدلال‌هایشان کوتاه باشد، چرا که امروزه سخنرانی‌های طولانی‌مدت دیگر جوابگو نیست و بهتر است که کوتاه و مفید باشد.

وی اظهار داشت: یادداشت‌برداری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند.

قرائتی ادامه داد: یادداشت‌برداری در زمان مطالعه سبب می‌شود که در کهنسالی این مطالب مهم و ارزشمندی که مطالعه کرده و در بسیاری از موارد نیز مورد نیاز فرد است فراموش نکند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه انسان باید به بهترین شکل از عمر خود استفاده کند، افزود: روحانیون در زمان طلبگی باید از زمان بیکاری خود به نحوی استفاده کنند که در آینده حسرت آن زمان‌ها را نخورند.

قرائتی همچنین در توصیه به طلاب خاطرنشان کرد: طلاب باید از تعطیلات خود کم کرده و بیشتر به امر مطالعه و تبلیغ دین بپردازند.

وی خطاب به طلاب یادآور شد: مطالبی که می‌خوانید باید به شکلی باشد که یا مشکلی از جامعه یا مشکلی از شخصی را حل کند تا بتوان گفت که این مطلب اثرگذار و مفید است.

این استاد اخلاق تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید برای خدا درس بخوانند، نماز شب را ترک نکنند، قرآن کریم را محور کار خود قرار دهند و در انجام مستحبات هم پیشقدم باشند.

قرائتی بزرگترین منکر روحانیون و طلاب را هدر دادن عمر دانست و عنوان کرد: طلاب در زمان تحصیل علوم حوزوی باید دروس حوزه را خوب بخوانند، ورزش کنند، برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشند و این سال‌های طلایی عمر خود را بیهوده هدر ندهند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه مهم و ارزشمندی است که باید از مدارس علمیه آغاز شود و با این کار می‌توان آن را به سطح جامعه انتشار داد و آنگاه اثرات آن را دید.
ارسال نظرات