پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در خرم‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباداز پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۹۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراد بیرانوند با اشاره به شروع برداشت زعفران از سطح مزارع این شهرستان اظهار کرد: برداشت طلای سرخ در سطح 120 هکتار از مزارع خرم‌آباد آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم آبان‌ماه و با سرد شدن هوا و بارندگی‌های پائیزه، درجه حرارت سطح خاک به میزان مطلوب رسیده و به این ترتیب مزارع زعفران به‌گل نشسته‌ و قابل برداشت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از پیش‌بینی برداشت بیش از 400 کیلوگرم زعفران در این شهرستان خبر و ادامه داد: با برداشت، فراوری و عرضه این مقدار محصول بیش از 3 میلیارد تومان گردش مالی را در بازار محصولات کشاورزی شاهد خواهیم بود.

بیرانوند تصریح کرد: با هماهنگی‌ تشکل زعفران‌کاران و تعاونی‌های خُرد زنان روستایی بیش از هزار نفر کارگر تخصصی و آموزش‌دیده عملیات برداشت، فراوری و جداسازی پرچم از گل زعفران را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی سال زراعی گذشته بیش از 15 هکتار از اراضی کم‌بازده خرم‌آباد زیر کشت زعفران رفته است، افزود: یک‌سوم از سطوح زعفران لرستان در این شهرستان کشت می‌شود، ضمن اینکه خرم‌آباد رتبه نخست تولید زعفران استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد یادآور شد: سال گذشته ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه بهره‌برداران و نظارت بر تأمین پیاز مورد نیاز، از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی بیش از 300 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات