رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر خبر داد

بهره‌مندی ۳۰۰ دانش‌آموز و بیمار بی‌بضاعت از کمک هزینه‌های اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر گفت: ۳۰۰ دانش‌آموز و بیمار بی‌بضاعت از کمک هزینه‌های تحصیلی و درمانی که حاصل درآمد موقوفات بوده بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۵۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه وقف اظهار داشت: وقف در بحث احسان صدقه جاریه به آن گفته می‌شود شاید هر روز صدقه می‌دهیم اما این صدقات ثواب موقتی دارد اما وقف به‌عنوان صدقه جاریه و چشمه همیشه جاری شناخته می‌شود و تا قیام قیامت که وقف پابرجاست واقف خیراندیش ثواب اخروی می‌برد.

وی افزود: موقوفات بهترین و مناسب‌ترین پشتوانه اقتصادی دین اسلام به حساب می آید و تاریخ قدمت وقف به‌پیش از دین اسلام باز می‌گردد.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: تسری یافتن و ترویج فرهنگ وقف در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی جامعه و حتی خانواده ها را حل کند.

وی با اشاره به هزینه درآمد برخی از موقوفات برای تامین هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند گفت: برخی از واقفان خیراندیش موقوفات خود را با نیّت صرف در امور تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت کرده‌اند.

حجت الاسلام خلیلی تاکید کرد: از دهه وقف سال گذشته تا به امسال بالغ‌بر ۲۰۰ بسته فرهنگی شامل لوازم‌التحریر مورد نیاز یک‌ساله دانش آموزان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش اهدا شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از موقوفات واقفان در شهرستان اهر با نیت کمک به تأمین دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت و نیازمند وقف شده است تصریح کرد: در طی سالجاری ۱۰۰ نفر از بیماران نیازمند که در تأمین هزینه‌های درمان و دارو با مشکل مواجه بودند از طریق درآمد همین موقوفات تامین شده است.

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: غیر از سازمان اوقاف و امور خیریه هیچ سازمان و نهادی قانوناً و شرعاً نمی‌تواند در تولیت موقوفات دخالتی داشته باشد چراکه سازمان متولی موقوفات سازمان اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  اهر بابیان اینکه در طی سالهای اخیر کلیه موقوفات شهرستان اهر با همکاری بنیاد مسکن و ثبت اسناد سند دار شده است ابراز داشت: سند دار شدن موقوفات می تواند از تصرفات غیرقانونی اشخاص و نهادها و سازمان ها جلوگیری کند.

وی با انتقاد از تصرف غیرقانونی موقوفات توسط برخی از نهادها در اهر گفت: تاکید داریم نهادهایی که به طور غیرمجاز موقوفات شهرستان اهر را تصرف کرده اند آماده همکاری و تعیین تکلیف آن هستیم اما اگر این نهادها تعامل با اداره اوقاف نداشته باشند به ناچار مجبور می شویم تا از طریق مراجع قضایی ورود پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها