معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دو صنعت دستی این استان شامل سوماک و صنعت دستی چرم مهر اصالت بین المللی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۵۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین  افزود:  در پی اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع دستی دو هنرمند صاحب نام آذربایجانی در رشته‌های ورنی بافی یا زیرانداز عشایری موسوم به سوماک و صنعت دستی چرم موفق به کسب مهر اصالت صنایع دستی شدند.

وی اظهار داشت: طبق این اعلام ۵۰ اثر از جمهوری اسلامی ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند که براساس این نتایج رتبه نخست دریافت نشان مهر اصالت به ایران اختصاص یافت.

به آفرین با بیان اینکه حمید دواتی کاظم نیا و ایوب مرکب سازی از هنرمندان صاحب نام تبریز که پیش از این در رشته‌های ورنی بافی (سوماک) و صنایع دستی چرمی موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده بودند، این بار نیز موفق به کسب مهر اصالت صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۱ اثر و صنعت دستی آذربایجان شرقی موفق به دریافت مهر اصالت بین المللی شده اند که با آثار فوق تعداد این صنایع دستی به ۱۳ مورد رسید.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در راستای ارج نهادن به جایگاه هنرمندانی که مهر اصالت صنایع دستی دریافت کرده اند، نمایشگاه‌های اختصاصی با رویکرد طراحی و تجارت برای این هنرمندان برگزار خواهد شد.

سوماک یکی از انواع گلیم می‌باشد که در بافت آن از پود ضخیم (و گاهی پود نازک) استفاده می‌شود.

ارسال نظرات