به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و  بختیاری؛ فرهاد احمدزاده با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی خدمات 22 گانه‌ای را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد، افزود: این خدمات شامل خدمات کوتاه مدت و بلند مدت را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان در حال حاضر ماهیانه نزدیک به 20 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت به بیش از یک هزار و 700 نفر مستمری‌بگیر که شامل بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده را شامل می‌شود را پرداخت می‌نماید.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان سامان بیان داشت: این شعبه در 6 ماهه نخست سال‌جاری، 6 هزار و 977 نفر بیمه شده اصلی را با جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر در این شهرستان تحت حمایت خدمات خود قرار داده است که علاوه بر آمار مطرح شده، بیمه شدگان تبعی سایر بیمه پردازان خارج از استان چهارمحال و بختیاری را نیز شامل می‌شود.

احمدزاده افزود: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان بیشترین تعداد افراد بیمه شده مشمول کمک دولت را که از معافیت حق بیمه سهم دولت استفاده می‌نمایند، در سطح استان چهارمحال و بختیاری دارد که این قبیل بیمه شدگان بعضاً تا 2.3 حق بیمه و یا 66 الی 70 درصد از معافیت حق بیمه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد این بیمه شدگان شامل کارگزان ساختمانی، قالیبافان، باغات کشاورزی، رانندگان، خادمین مساجد، نویسندگان، پدیدآورندگان کتاب و هنرمندان می‌باشند.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد جذب بیمه شدگان در 6 ماهه نخست سال‌جاری، بیمه شدگان خاص بوده‌اند که شامل بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با جذب 77 درصد و بیمه شدگان اختیاری با جذب 43 درصد بوده است.

وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی شعبه شهرستان سامان با ارائه خدمات غیر حضوری، تهیه میز خدمت، ارائه خدمات با سامانه #142* و اخذ درخواست افراد در تمامی زمینه‌ها اقدام و آماده ارائه پاسخ لازم به متقاضیان می‌باشد.

احمدزاده با با تاکید بر اینکه دفترچه‌های کاغذی در مراکز ملکی سازمان حذف خواهند شد، افزود: در این راستا تنها با ثبت کد ملی بیمه‌شدگان، نسبت به ویزیت و درمان آنان بدون دریافت وجهی، خدمات درمانی انجام می‌شود.