خبرهای داغ:
حاشیه نگاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین(1):
لبیک یا حسین در پوست و گوشت و خون مردم نهادینه شده است و مردمی که با مکتب حسین رشد کنند مرگ را هرگز تجربه نخواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۵۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

خبرگزاری بسیج قزوین: روز ۲۰آبان ماه کنگره ۳۰۰۰شهید برگزار گردید ، همانگونه که انتظار می رفت جمعیت زیادی از مردم و مسئولان در کنگره حضور یافتند و با لاله های خود تجدید میثاق کرده و برای ادامه مسیر با شهدا در زیر پرچم سرخ حسینی گرد هم آمدند تا بتوانند روزهای حادثه و شکوه را تداعی کنند.
در گوشه ای از محل برگزاری کنگره که در نمایشگاه بین المللی قزوین محل دیدار عاشقان شهدا بود کودکی در حال تکان دادن پرچم کوچک یا حسین بود؛  می توان فهمید که لبیک یا حسین در پوست و گوشت و خون مردم نهادینه شده است و مردمی که با مکتب حسین رشد کنند مرگ را هرگز تجربه نخواهند کرد.
گروه خبر نیز با تلاش فراوان در حال تلاش برای بازتاب تصاویر و منویات کنگره برای مردم با روحیه جهادی در حال تلاش بودند. مادری تصویر فرزند مفقودش را در دست گرفته وقتی با وی از فرزندش صحبت می کنم از بزرگی روح مادران سرزمینم احساس غرور می کنم. می گوید؛ فرزندم مفقود نشده است مگر می شود فرزندت نزد خدا باشد و خیالم راحت که نزد خدا ی خودش روزی می گیرد، ما گم شده های روزهای آشوب هستیم، روزهایی که غرق خود گشتیم و دنیا ما را اسیر خود کرده و با مشتی خاک روح بلند ما را در زمین اسیر کرده تا پرواز را تجربه نکنیم بلکه در گورهایی که برایمان تعبیه شده است فراموش شویم.
سالن های نمایشگاه پر از جمعیت مشتاق شهدا بودند، بسیاری به خاطر نداشتن جا در بیرون محوطه مشتاقانه ایستاده بودند.نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در محوطه برگزاری کنگره ۳۰۰۰شهید برگزار و برای علاقه مندان گستردگی علم هسته ای جالب توجه بود.
کودکی خرد سال می گوید؛ من مدافع حرم هستم و با افکار پاک و کودکانه اش به ما دنیا زده ها فهماند که نفوذ شهدا در قلوب مردمان سرزمینم از الطاف الهی بوده و کسانی که زمینی می اندیشند نمی توانند بزرگی راز مردانی از جنس سلمان و ابوذر را حس کنند. استقبالی که نشان داد هرجا نام حسین و رنگ بوی عاشورا بدهد لشکری از جنس فرشتگان به سوی آنها خواهند آمدند تا در قافله نور قرار گیرند.مادری کهن سال می گوید؛ امروز حسین تنها نیست، آنان که دیدند و فرزند رسول خدا را یاری نکردند در قیامت شرمنده خواهند شد در برابر مردانی که حسین و زینب را ندیدند اما اجازه ندادند دست نامحرمی به دیوار و حریمش برسد.رسول الله هم به این مردان آفرین خواهند گفت.
در کناری جوانی با لباس مدرن که از نظر برخی نا متعارف است با گریه خود باعث تعجب حاضرین شده بود وقتی ارام شد از وی پرسیدم که گریه شما و ظاهر شما چقدر متفاوت است، گفت؛ شهدا پاک هستند ما که نمی توانیم آفتاب را نا دیده بگیریم، در قیامت می توانم جواب مسئولان را بدهم حتی اگر کافر شده باشم و لی در برابر شهدا حرفی برای گفتن ندارم.امروز ناخواسته آمدم، تا بدانم چه اتفاقی افتاده است و برخی دوستان گفته بودند که به خاطر فقر مردم استقبال نخواهند کرد اما امروز دیدم که فقرا بیشترین استقبال را دارند.
جان پناهشان شهدا هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها