آئین عبادی و سیاسخطیب نماز جمعه رستاق به حوادث فاجعه بار یمن پرداخت و گفت: امروز رژیم آل سعود در باتلاق یمن گیر کرده و برای نجات خود دست به دامن امریکا و غرب شده است.‌ی نمازجمعه رستاق در میعادگاه نمازجمعه مهدی آباد رستاق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۹۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه رستاق در خطبه اول با قرائت آیه ۱۶۱ سوره مبارکه زمر و بیان قسمتی از خطبه ۱۶ نهج البلاغه خود و نماز گزاران را به تقوای الهی توصیه و سفارش کرد، همچنین به روز اول ماه ربیع الاول سالروز هجرت تاریخ ساز پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و نیز حماسه شجاعت و فداکاری لیله المبیت که توسط امیرالمومنین علی علیه السلام رخ داد اشاره نمود.
حجه الاسلام دلاوری در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی ره و شهداء بویژه شهید بزرگوار تهرانی مقدم به بیان سفارشات مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموز ان و دانشجویان پرداخت و گفت: از نکات مهمی که رهبر انقلاب فرمودند: این بود که دشمنی با آمریکا را تا زمانی که دست از سیطره جویی و دشمنی با ما بر نداشته فراموش نکنید و همه بدانند که آمریکا در حال افول است، نظریه مقاومت یک نظریه اصیل و درست است هم در مقام نظر و هم در مقام عمل؛ و اینکه جوانان خود را در قبال پیشرفت کشور مسئول بدانند و همت خود را بالا ببرند.
امام جمعه رستاق در ادامه با بیان جملاتی از صاحب نظران سیاسی آمریکایی در مورد شکست برنامه‌های آمریکا در درون و منطقه، اذعان داشت: این‌ها همه نشانه افول آمریکا در جهان است که رهبری نظام به آن اشاره نمودند و جوانان عزیز نباید فریب تبلیغات رسانه‌های معاند بخورند.
خطیب نماز جمعه رستاق به حوادث فاجعه بار یمن پرداخت و گفت: امروز رژیم آل سعود در باتلاق یمن گیر کرده و برای نجات خود دست به دامن امریکا و غرب شده است.
خطیب جمعه رستاق در ادامه از سردار میر حیدری فرمانده نیروی انتظامی استان یزد به جهت پیگیری بیانات امام جمعه رستاق در راستای ارتقاء پاسگاه انتظامی منطقه رستاق تشکر نمود.
وی در پایان به سالروز درگذشت علامه طباطبایی ره صاحب تفسیر المیزان و روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برخی از مناطق رستاق مثل شمسی و شرف آباد در سال‌های پی در پی در کشور رتبه ممتاز کتابخوانی به دست آورده اند و این نشان دهنده ظرفیت فرهنگ و علم و کتاب دوستی در این دیار است که جا دارد مسئولین مربوطه خدمات بیشتری در این راستا انجام دهند.
امام جمعه رستاق همچنین پیشنهاد داد می‌توان با هماهنگی ستاد نمازجمعه در حاشیه نمازجمعه نیز کتابخانه سیاری را ایجاد نمود تا علاقه‌مندان از آن استفاده کنند.
ارسال نظرات