مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت:

افزایش ۴برابری ظرفیت پرورش کبک در سراوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: با سفر وزیر جهاد کشاورزی در تیرماه سال جاری به شهرستان و پیگیری های انجام شده سازمان جهادکشاورزی استان ظرفیت پرورش کبک از ۵۶۷۰ قطعه به ۲۲۷۰۰ قطعه افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۰۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، شیرزاد کمالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: با سفر وزیر جهاد کشاورزی در تیرماه سال جاری به شهرستان و پیگیری‌های انجام شده سازمان جهادکشاورزی استان ظرفیت پرورش کبک از ۵۶۷۰ قطعه به ۲۲۷۰۰ قطعه افزایش یافته است.

کمالی بیان کرد: طرح پرورش کبک بلوچستان در زمینی به مساحت ۷۵۶۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۱۹ متر مربع توسط بخش خصوصی در سراوان احداث گردیده که تاسیسات آن شامل سالن نگهداری کبک مولد، سالن جوجه کشی، سالن‌های پرورش، ساختمان مدیریت، سالن آسیاب میکسر، انباردان، سالن کشتار و بسته بندی می باشد.

وی تصریح کرد: این طرح قبلا با ظرفیت پروانه‌ای ۵۶۷۰ قطعه که ۶۷۰ قطعه مولد و ۵۰۰۰ قطعه آن پرواری کار می کرد، اما در حال حاضر با ظرفیت ۲۲۷۰۰ قطعه که ۲۷۰۰ قطعه مولد و ۲۰۰۰۰ قطعه پرواری در حال فعالیت می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان تهیه و تامین گوشت استحصالی با برند گوشت کبک و همچنین تهیه تخم نطفه دار جهت تولیدجوجه کبک و پرورش آن و مازاد تخم تولیدی جهت تزریق به بازار مصرف با برند تخم کبک و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف اجرای طرح برشمرد.

شیرزاد کمالی افزود: از ابتدای طرح تا کنون مبلغ نه میلیارد ریال هزینه شده است، که پنج میلیارد و هفتصد میلیون ریال سرمایه‌گذاری شخصی و سه میلیارد و سیصد میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد.
ارسال نظرات