حسینی:

عرضه کالاهای احتکاری تاثیر روانی دارد نه اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید عرضه کالاهای احتکاری در بازار تاثیر روانی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۰۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سرنوشت کالاهای احتکاری اظهار داشت: شناسایی کالاهای احتکاری به اندازه ای نبود که توزیع آنها در بازار تاثیری بر اقتصاد و قیمت ها داشته باشد، چرا که آمارها را به ریال می دهند و به نظر می رسد عدد بزرگی احتکار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به طور مثال 100 تن میلگرد احتکار می شود و با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسد، این میزان احتکار تاثیری براقتصاد ندارد اما با این شیوه برخورد می شود تا در شرایط سخت تحریم دیگران به فکر احتکار و گران فروشی نیافتند.

 
احتکار دارو و تجهیزات پزشکی

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تصور کنید که نیاز میل گرد کشور برای یکسال هزار تن باشد، وقتی 2 تن میلگرد احتکار شود عملا مقدار قابل توجهی نیست، اما همین میزان بر افزایش قیمت و تعادل عرضه و تقاضا تاثیر منفی دارد.

وی توضیح داد: 500 دستگاه یخچال در انباری احتکار شده است، این میزان تاثیری در بازار ندارد اما وقتی متقاضی به فروشگاه ها مراجعه می کند حتی یک دستگاه وجود ندارد به هر دری می زند که با قیمت کذافی یخچال خریداری کند.

کالاهای احتکاری وارد بازار شده است

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ورود کالاهای احتکار شده تاثیر روانی بیشتر دارد تا تاثیر مالی، بیان داشت: اطلاع دقیقی از عرضه کالاهای احتکاری به بازار ندارم اما عرضه آن بار روانی دارد نه اقتصادی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که سازمان تعزیرات حکومتی برای عرضه کالاهای احتکاری تعلل داشته باشند، آنها معمولا به سرعت احکام را صادر می کنند بنابراین احتمالا این کالاها وارد بازار شده است.

ارسال نظرات