در آستانه هفته کتاب و کتاب خوانی انجام شد؛
خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در حاشیه همایش بانوان کارآفرین که با حضور یکی از نماینده های مجلس شورای اسلامی برگزار شد از 4 جلد کتاب خط بریل درکتابخانه مرکز شهربانوی این منطقه رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۰۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش بانوان کارآفرین مجموعه شهربانوی این منطقه به اهمیت حمایت از کارآفرینان در راستای شعار سال اشاره کرد و گفت: برای آشنایی با مشکلات بانوان کارآفرین این منطقه در این همایش حضور پیدا کرده ام تا به عنوان نماینده مردم در خانه ملت با ارائه راهکارهای لازم برای رفع موانع پیش رو، از حقوق این قشر دفاع کنم.

ذوالقدر با اشاره به اینکه مشکلات شما کارآفرینان را به مسئولین انتقال می دهم، افزود: بستر استفاده از تسهیلات قرض الحسنه فراهم است و بانوان کارآفرین برای توسعه کسب و کار می توانند از این امکان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بانوان از ابتدای انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها فعال بوده اند و شایستگی حمایت را دارند، گفت: خوشبختانه امسال بابت بیمه بانوان سرپرست خانوار بودجه خوبی دیده شد و این نگاه ویژه برای سال بعد نیز همچنان اتفاق خواهد افتاد.

ذوالقدر بازدید از نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین شهرری و دریافت نقطه نظرات آنها را افتخاری ارزشمند برشمرد و افزود: بانوان کارآفرین می توانند در فراکسیون زنان در مجلس شرکت کنند و به عنوان نمایندگان مردم خدمتگزار آنها هستیم.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و نیازمند توجه خاص هستند، گفت: امروز بستر فرهنگی برای پذیرش بانوان به عنوان نیروی اجرایی فراهم شده است و به دنبال آن ساختارهای لازم متناسب با آن نیز باید شکل بگیرد.

افشار به تفاوت کارآفرینی و کاریابی اشاره کرد و افزود: در کارآفرینی شاهد خلق ارزش در راستای رفع نیاز مشتری هستیم که این خلق ارزش در مسیر رقابتی به تولید محصول ختم می شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی کارآفرینان در بستر رقابت با افراد فعال در عرصه کسب و کار قرار می گیرند، گفت: کارآفرینان برای پیروزی در این رقابت بایستی از روش های نوین استفاده کنند تا محصولاتشان معرفی و عرضه شود.

افشار با اشاره به اینکه مدیریت شهری آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن فضاهای شهری در خصوص معرفی محصولات تولیدی کارآفرینان را دارد، افزود: مدارس، مراکز تاریخی و مذهبی شهرری پتانسیل خوبی برای برپایی نمایشگاه های دوره ای است تا بستر حضور کارآفرینان بیش از پیش فراهم شود و مورد توجه مشتریان قرار بگیرند.

وی به راه اندازی 19 مرکز مهارت آموزی کوثر از سوی مدیریت شهری با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و فراهم سازی بستر فعالیت اقتصادی آنها اشاره کرد و گفت: فعال شدن مراکز فنی و حرفه ای و مهارت آموزی تخصصی از دیگر راهکارهایی است که می تواند با حمایت دیگر مجموعه های متولی و مسئولین شکل بگیرد.

همایش بانوان کارآفرینان شهرری با حضور 60 نفر از کارآفرینان در مجموعه شهربانوی منطقه 20 برگزار شد که برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی بانوان کارآفرین و جلسه پرسش و پاسخ کارآفرینان با مسئولین حاضر در جلسه از دیگر بخش های این همایش بود.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در حاشیه این همایش به همراه سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی، فاطمه فکوریان بخشدار مرکزی شهرری و تعدادی از نابینایان از 4 جلد کتاب خط بریل رونمایی کرد و کتابخانه مجموعه شهربانوی این منطقه پذیرای نابینایان شد.

مراسم رونمایی از کتاب های ویژه نابینایان با مضامین کودک، روانشناسی، علوم عملی و ادبیات در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان آغاز می شود انجام شد.

ارسال نظرات