خبرگزاری بسیج: رزمایش پدافند غیرعامل و حمله هوایی با هدف افزایش آمادگی و هماهنگی اعضای عمومی و تخصصی مدیریت بحران منطقه 20در مدارس شهید ناصری و آزادگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۱۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 احمد غلامی دبیرستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اعلام این خبر گفت: منطقه 20 به علت موقعیت استراتژیک می تواند در معرض خطر حملات هوایی دشمن قرار دارد که به همین دلیل سناریو فرضی رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع بمباران هوایی برنامه ریزی و اجرا شد.

غلامی افزود: در این مانور فرضی بر اثر حمله هوایی دشمن و  اصابت بمب به مدارس شهید ناصری و آزادگان در محله سیزده آبان ناحیه 3 منطقه 20 بخشی از ساختمان آن تخریب و تعدادی از دانش آموزان و اولیاء مدرسه زخمی شدند که با تشکیل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران،قبل از اعزام ادارات امدادرسان و خدمات رسان عملیات پناه گیری دانش آموزان در محل امن و انتقال به پناهگاههای واقع در مدارس انجام شد .

وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی ، هماهنگی و سرعت تصمیم گیری در مواجهه با تهدیدات و هماهنگی میان ارگان ها و سازمانهای ذیربط عنوان کرد و گفت: با حضور عوامل آتش نشانی ، هلال احمر و اورژانس تهران و نیروهای دوام عملیات ایمن سازی محدوده حادثه ،تمرین کاهش تلفات و خسارات ناشی از تهدیدات ، کنترل و اطفاء حریق ، جستجو و آواربرداری و انتقال مجروحین انجام شد.

غلامی افزود: حفظ امنیت و کنترل تردد افراد و خودروهای عبوری و امدادی توسط کمیته امنیتی و انتظامی و قطع و وصل شریانهای حیاتی احصاء نقاط قوت و کمبودها و نواقص نیز از سوی ادارات آب، برق، گاز و مخابرات انجام شد.

رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع بمباران هوایی با حضور مرکز اورژانس جنوب تهران- سازمان آتش نشانی منطقه 7تهران- ادارات برق،آب،گاز و مخابرات- پلیس راهور- جمعیت هلال احمر شهرری- بیمارستان هفت تیر و فیروزآبادی- کلانتری نهم شهر تهران-قرارگاه ثارالله-سپاه و بسیج شهرری و شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

این گزارش حاکی است جهت بررسی سناریوی  این مانور و هماهنگی و آمادگی اعضای عمومی و تخصصی مدیریت بحران منطقه 20، ارزیابی کیفیت و سرعت عمل کارکنان و دست اندرکاران در اجرای وظایف مانور دورمیزی یک روز قبل از برگزای رزمایش پدافند غیرعامل برگزار شد.

 

ارسال نظرات