خبرهای داغ:
همزمان با گرامیداشت دهه وقف؛

هفتمین دوره همایش یاوران وقف استان همدان برگزار شد

همزمان با گرامیداشت دهه وقف، هفتمین دوره همایش یاوران وقف استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۷۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴

هفتمین دوره همایش یاوران وقف استان همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با گرامیداشت دهه وقف، هفتمین دوره همایش یاوران وقف استان همدان با حضور حمیدرضا حاجی بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان و فامنین و حجت الاسلام آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، مسئولین، خیرین و واقفان خیراندیش در سالن مجتمع انصار همدان برگزار شد.

این همایش در ششمین روز از دهه وقف با عنوان «وقف، عالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین» در راستای ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از واقفان، خیران و متولیان نمونه برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام کاروند مديرکل اوقاف و امور خيريه استان همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این نهاد ، بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام به مقایسه موضوع وقف در دوران قبل و بعد از انقلاب و تبیین بازنگری‌های انجام شده در این زمینه پرداخت.

همچنین در این مراسم دکتر حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی وقف بر لیبرالی و وارداتی بودن اقتصاد ایران اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در طول 40 سال پس از انقلاب هنوز نتوانستیم مبانی دینی و قرآنی و غنی اسلام در بحث اقتصاد اسلامی را تدوین و اجرا کنیم.

در این همایش ضمن رونمایی از تمبر اختصاصی «همه واقف باشیم» از 19 خیر و واقف خیر اندیش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار