سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران محرومیت‌زدایی و دستگیری از مردم را مهم‌ترین مأموریت دفاتر آستان در کشور برشمرد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۷۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین تجلیل از واقفان برتر آستان قدس رضوی در تهران و موزه ملی ملک با حضور مرتضی بختیاری، قائم مقام آستان قدس، پرویز سروری سرپرست دفتر آستان در استان تهران و جمعی از واقفان و خیران آستان امام رضا (ع) در موزه ملی ملک برگزار شد. 

در این مراسم سروری طی سخنانی با بیان اینکه مؤمن به مال دنیا و فرزند دل نمی‌بندد، گفت: داشتن مال، فرزند، مقام و ثروت اشکالی ندارد، اما دل بستن به اینها مورد پسند نیست. امام علی(ع) می‌فرماید: «تعجب می‌کنم انسانی که می‌داند تنها می‌میرد و تنها حساب و کتاب و محشور می‌شود، بازهم همه چیزش را با مردم می‌بندد».

وقف پرونده زندگی را پس از مرگ هم باز نگه می‌دارد

وی با اشاره به اینکه می‌توان بعد از مرگ هم پرونده زندگی را باز نگه داشت، گفت: انسان با مرگ کتاب زندگی‌اش بسته می‌شود، اما انسان‌های زرنگ با تربیت فرزند صالح و یا با صدقه جاری و یا با کار علمی مفید، پرونده خود را باز نگه می‌دارند، مانند حساب پس‌اندازی است که همیشه باز است و همیشه به آن واریز می‌شود. درست مانند حرکتی که مرحوم ملک انجام داد و امروز پس از گذشت سال‌ها از وفاتش، هنوز باقیات و صالحات کارهایش محفوظ است.

محرومیت‌زدایی مهم‌ترین وظیفه دفاتر آستان قدس رضوی

مدیر دفتر آستان قدس در تهران توجه این آستان به امور خیریه را از جمله نکات مثبت دوره جدید دانست و گفت: بعد از حضور آیت‌الله رئیسی در آستان قدس، دفاتر نمایندگی تنها مأموریت محرومیت‌زدایی و دستگیری از مردم را داشتند و در این مدت کوتاه ۱۰ هزار زائر اولی به مشهد اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار سبد کالا با کمک خیران بین محرومان توزیع شد. البته شاید این اتفاقات همه مشکلات را حل نکند، اما فرهنگ امور خیر را در بین مردم رشد می‌دهد. پس باید تلاش کنیم فرهنگ وقف مردمی شود، زیرا در این صورت است که همه اقشار با هر میزان توانایی می‌توانند واقف باشند.

به گزارش فارس در ادامه این مراسم از تعدادی از واقفان آستان قدس در زمینه‌های مختلف تجلیل شد که اسامی آنها به شرح ذیل است؛

در بخش املاک و اراضی

سیمین‌تاج ایلخان، معصومه مجیدی، نورسته اسکندر‌زاده، شهناز عبادانی، مینوسادات راست‌منش، علیرضا عباسی، محسن حیدری، علی رسولی، حسین رضا‌خواه، آیت‌الله سید محمد‌تقی حکیم، صدیقه شریفی‌فر، فاطمه اکبری، زهرا کلانتری و سیده سادات طاهری

دربخش موزه ملی ملک و کتابخانه ملک

آیت‌الله سید‌موسی شبیری زنجانی، حسین فخار، مهرک فلسفی، جعفر بیگلو، سعید سلیمانی، حسینعلی سود‌آور، لاله ضیای، هرمز غفاری، هایده غفاری، اکبر قوامی، هارون یشایایی، جواد کاتبی، محمد‌مهدی ثابتی، سیدمجتبی حسینی

در پایان از نهاد‌ها و خیران دفتر آستان قدس در تهران تجلیل شد
ارسال نظرات