خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرح جمع آوری سلاح گرم در استان اصفهان با جدیت دنبال شده و تاکنون موفقیت‌های خوبی به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۰۷۶۲۲۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،  سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه موضوع مواد مخدر اولویت اول نیروی انتظامی است، اظهار داشت: این موضوع آسیب جدی جامعه بوده و نیازمند توجه همه دستگاه‌ها و خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش دارد، افزود:  این موضوع نشان از مجاهدت و هدف‌گذاری و اولویت این عرصه دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است، در سال جاری باند‌های بزرگ موادمخدر از جمله باند‌های بالای ۵۰۰ کیلو کم نبوده که با اشراف اطلاعاتی و عملیات میدانی در استان اصفهان مورد برخورد قرار گرفتند.

وی با بیان انیکه اصفهان در مبارزه با مواد مخدر نقش ملی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: اصفهان محل عبور به استان‌های شمالی و تهران است و نقش فرا استانی دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر قاچاقچی، فروشنده ومعتاد متجاحر در این راستا دستگیر شدند.

معصوم بیگی با بیان اینکه شهادت همکاران، نیروی انتظامی را در مبارزه و برخورد مصمم‌تر می‌کند، گفت: این شهادت‌ها ما را پایدارتر و مصمم‌تر خواهد کرد تا به عهد خود با مردم برای تامین امنیت و آسایش گام برداریم.

شهروندان در حوزه راهنمایی و رانندگی، قانونمندتر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: حدود ۱۳ درصد رفتار راکبان موتور سیکلت در رانندگی درون شهری قانونمندتر شده و آمار ۵۵ درصد جانباختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت به ۴۲ درصد تنزل داشته اشت، اما هنوز با ۳۵ درصد میانگین کشوری فاصله داریم ضمن اینکه انتظار داریم این استان از میانگین کشور هم پایین‌تر باشد.

وی با بیان اینکه رفتار رانندگان خودرو درون شهر  ۱۰ درصد و برون شهری هم ۵ درصد بهبود یافته است، گفت: هنوز فاصله زیادی با انتظار خود داریم؛ متاسفانه استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو شده و فرهنگ دیگری نیز درحال جایگزینی است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد و آن ارسال پیامک در حین رانندگی است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

معصوم بیگی درباره بستن کمربند ایمنی بیان کرد: درصد قابل توجهی از جانباختگان به دلیل نبستن کمربند جان خود را از دست می‌دهند و در تصادفات واژگونی این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد که مستلزم فرهنگ سازی برای بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو و عقب خودرو است.

وی تصریح کرد: استدیو اخبار پلیس در فصل سوم سال راه اندازی خواهد شد تا در این راستا تعامل بیشتری با شهروندان داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آلودگی هوا بیان کرد: معاینه فنی خودرو‌ها باید به جد پیگیری شود و پلیس مکلف است با افرادی که معاینه فنی انجام نمی‌دهند، برخورد کند.

فعالیت "قرارگاه مبارزه با سرقت" در استان اصفهان

وی ادامه داد: در حوزه سرقت اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تمرکز بالایی وجود دارد، قرارگاه مبارزه با سرقت در استان اصفهان فعال است و در شهرستان‌ها نیز فعال شده تا با باند‌های سرقت با اقتدار بیشتری برخورد شود.

معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری ۹۴ باند سرقت در سطح استان متلاشی شده است، گفت: سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سایر اماکن، سرقت به عنف و سرقت احشام به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سرقت داخل خودرو و سرقت اماکن با افزایش مواجه هستیم که بخشی از آن توسط معتادان انجام می‌شود و، چون مکانی برای نگهداری این افراد وجود ندارد که پس از دستگیری به آنجا انتقال داده شوند، مشکلات افزایش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۰ درصد افزایش  و اموال مکشوفه از سارقان هم بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان ارزش این اموال است.

 

 

افزایش ۱۲۶ درصدی جرایم در فضای مجازی

وی پیرامون جرایم حوزه پلیس فتا بیان کرد: کماکان افزایش وقوع جرم در فضای مجازی وجود دارد و ۱۲۶ درصد افزایش وقوع جرم داریم.  البته کشف نیروی انتظامی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: مردم اگر مراقبت کنند و در فضای مجازی اعتماد نکنند و از درگاه‌های غیراستاندارد استفاده نکنند، جرایم این حوزه به شدت قابل کنترل و کاهش است.

وی ادامه داد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی کماکان رتبه اول استان را داراست و بعد از آن کلاهبرداری رایانه‌ای و مزاحمت اینترنتی دارای بیشترین فراوانی است.

اختلافات و سوء برداشت جان ورزشکار اصفهانی را گرفت

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون حادثه قتل ورزشکار اصفهانی در فلاورجان بیان کرد: این فرد حدود ۱۰ روز قبل به قتل رسید که با اقدامات ویژه کارگاهان پلیس آگاهی افراد دخیل دستگیر شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌دهد علت این واقعه اختلافات و سوء برداشت‌های رفتاری بوده و قاتل ناشناس نبوده و با مقتول رفت و آمد داشته است.

معصوم بیگی پیرامون امنیت تفرجگاه‌ها گفت: امنیت مکان‌های عمومی برای پلیس مهم است و طرح‌های خاصی را در تمام فصول به اجرا می‌گذارد که برای این فصل نیز اجرا خواهد شد و به مکان‌هایی که نیازمند تشدید است، توجه بیشتری خواهد شد.

اجرای طرح "جمع آوری سلاح گرم" در استان اصفهان

وی با اشاره به برخورد پلیس با حاملان سلاح گرم تصریح کرد: روز‌های اول گفتیم هر دستی سوی مردم قمه بلند کند، آن را با تیر خواهیم زد و این مورد عملی شد و با جدیت پیگیری و برخورد می‌شود و اگر کسی سلاح به روی مردم بلند کند، با وی با جدیت مضاعفی برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: طرح جمع آوری سلاح در استان با جدیت دنبال شده و موفقیت‌های خوبی داشته و در این خصوص نگرانی نداریم و در این ۷ ماه نخست سال افزایش آمار نداشته‌ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها