معاون ادبیات و انتشارات مدیر‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:
معاون ادبیات و انتشارات مدیر‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: کتاب «فهمیده ارسباران»، شامل خاطراتی از زندگی شهید نوجوان، رحیم خلجی زاده، به کوشش معصومه اکبرزاده توسط این بنیاد منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۲۳۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

رضا قلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در این کتاب تلاش شده یکی از شهدای نوجوان آذربایجان شرقی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در قالب پنج فصل معرفی شود.
وی با بیان اینکه کتاب فوق در 140 صفحه قطع رقعی با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی چاپ شده است، اظهارداشت: فصل اول این اثر با عنوان «ولادت تا اعزام»، فصل دوم «اعزام تا شهادت» و فصل سوم «شهادت تا رجعت»، فصل چهارم «اشعار» و فصل پنجم «ضمائم شامل اسناد و تصاویر» می باشد.
در بخشی از این کتاب آمده است: شهید خلجی زاده اولین فرزند پسر خانواده بود و چشم و دل پدر و مادر به وجود او روشن بود، خود را به آتش می‌ زد که راهی جبهه شود.
رحیم از پدر و مادر خواهش و التماس کرد که به جبهه برود، اما با مخالفت مادر مواجه شد که در جواب مادرش، گفت: آیا می ‌خواهی جبهه خالی شود و امام خمینی یاور نداشته باشد؟ در حالی که یاور و سرباز امام خمینی در خانه بخوابد؟

ارسال نظرات