خبرهای داغ:
دبیر اجلاسیه دانش آموزی کنگره ملی سه هزار شهید استان قروین اعلام کرد:
ابراهیمی گفت: اجلاسیه دانش آموزی، در دومین روز از کنگره برگزار می شود که در راستای بزرگداشت یاد شهدای دانش آموز استان قزوین می باشد و این اجلاسیه با حضور ۴ هزار دانش آموز از مناطق ۱۴ گانه استان در اجلاسیه دانش آموزی برگزار می شود
کد خبر: ۹۰۷۶۲۴۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دومین روز از کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین در حال برگزاری است.

دومین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین مزین به نام شهدای دانش آموز و تجلیل از مقام شامخ این شهدا می باشد.

شهدای دانش آموز نوجوان استان قزوین، همچون بزرگمردان این مرزو بوم با حضور در جبهه های دفاع مقدس، حماسه های بزرگی افریده اند که به حق هیچ چیز در دنیا توان قدردانی از مقام شامخ این بزرگ‌مردان کوچک را ندارد.

در همین راستا رضا ابراهیمی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و دبیر اجلاسیه دانش آموزی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین در تشریح برگزاری کنگره بیان کرد: در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهیدان استان، کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین برگزار می شود که این‌کنگره دارای ۴ اجلاسیه قشری و یک اجلاسیه نهایی می باشد.

وی گفت: اجلاسیه دانش آموزی، در دومین روز از کنگره برگزار می شود که در راستای بزرگداشت یاد شهدای دانش آموز استان قزوین می باشد و این اجلاسیه با حضور ۴ هزار دانش آموز از کناطق ۱۴ گانه استان در اجلاسیه دانش آموزی و هزار دانش آموز دختر در اجلاسیه جامعه زنان برگزار می شود.

دبیر اجلاسیه دانش آموزی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: در همین خصوص و در راستای برگزاری کنگره، برنامه های مختلفی طراحی و اجرا شد که شامل برگزاری جلسات مختلف در آموزش و‌پرورش با حضور مدیران، برگزاری یادواره های مختلف دانش آموزی در سطح مدارس استان در مقاطع اول و دوم متوسطه، برگزاری عصر خاطره در مدارس و شب خاطره در خوابگاه های مدارس شبانه روزی می باشد.

ابراهیمی عنوان‌کرد: همچنین برگزاری یادواره ۲۷۶ شهید دانش آموز استان با حضور خواهر شهید محمدحسین فهمیده، جمع آوری آثار مربوط به شهدای دانش آموزدر طول چهار سال گذشته، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز، بازدید روزانه هزار دانش آموز از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای و هوا و فضا از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی بوده است.

وی ضمن اشاره به اهداف برنامه های یادشده افزود: آشنا کردن دانش آموزان با تاریخ دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای واقعی به دانش آموزان به عنوان مدیران آینده کشور، ایجاد روحیه امید در بین دانش آموزان می باشد.

گفتنی است استان قزوین دارای ۲۷۶ شهید دانش اموز و نوجوان می باشد که کوچکترین آنها، شهید علی واعظی یازده ساله می باشد و از شهدای شاخص دانش آموز می توان به شهید تازه تفحص شده شهید احمد بیک زاده ۱۴ ساله و نیز شهید محسن طباطبایی اشاره کرد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها