خبرهای داغ:
کتاب «پاسخ نامه وقف» شامل پاسخ به پرسش هایی درباره تاریخ، فقه، حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی و مدیریت وقف همزمان با دهه وقف توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۲۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار کتاب«پاسخ نامه وقف» پاسخ به پرسش هایی درباره تاریخ، فقه، حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی و مدیریت وقف همزمان با دهه وقف خبر داد و گفت: این کتاب به قلم روح‌الله بیدرام نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه «پاسخ نامه وقف» در ۶ فصل تدوین شده، گفت: تاریخ وقف، فقه وقف، حقوق وقف، اقتصاد وقف، جامعه شناسی وقف و مدیریت وقف، فصل های این کتاب را تشکیل می دهند. «تاریخ وقف» در فصل نخست این کتاب به پیش از اسلام و پس از آن تقسیم بندی شده است. در فصل دوم؛ بحث «فقه وقف» به مفاهیم، واژگان، انوع وقف و شروط آن پرداخته شده که موضوعات وقف، دلایل و نمونه های آن به همراه احام وقف مورد بررسی قرار گرفته شده است.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر در ادامه گفت: فصل سوم کتاب به «حقوق وقف» و قوانین آن اختصاص دارد. در فصل چهارم این کتاب با عنوان«اقتصاد وقف» مباحثی همچون عرضه، تقاضا و هزینه های مرتبط با وقف بیان شده است.

سعیدی فصل پنجم را «جامعه شناسی وقف» عنوان کرد و ادامه داد: کارکردها، آسیب ها و وظایفی که آحاد افراد جامعه درباره وقف بر عهده دارند، مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل ششم و آخر این کتاب با عنوان «مدیریت وقف» به مباحث وقف در مورد اشخاص حقوقی و حقیقی پرداخته شده است. نقش عوامل طبیعی در آسیب به موقوفات و مدیریت فرهنگی وقف از دیگر مباحث این فصل است.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها