خبرهای داغ:
ترجمه دیگری از «ما در برابر شما» نوشته فردریک بکمن
«ما در برابر شما» نوشته فردریک بکمن را باید ادامه رمان مشهور «شهر خرس» این نویسنده محسوب کرد.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۳۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ما در برابر شما»، تازه‌ترین اثر بکمن،  ادامه رمان دیگر این نویسنده  با نام «شهر خرس» است.

بکمن در «ما در برابر شما»، احوال و اوضاع همان شهر شمالیِ بیورن‌استاد را بعد از حوادث مهیب و تکان‌دهنده نقل شده در رمان شهر خرس روایت می‌کند اما با این همه، داستان «ما در برابر شما» روایتی کاملاً مستقل است؛ روایتی ملموس و زنده و پویا از روابط و مفاهیم انسانی همچون دوستی و عشق و وفاداری در محدوده تنگِ شهری کوچک. در عین‌حال رقابت و معاوضه این شهر کوچک با شهر همسایه، جدالی نفس‌گیر، خشن و روزافزون بر سر پول و قدرت میان دو جامعه کوچک را پدید می‌آورد که بکمن با قدرت تمام از عهده تصویر جاندار و تاثیرگذار آن برآمده است؛ جدال و خشونتی که اوج آن را می‌توان در مسباقه بین تیم‌های هاکی دو شهر خواند و دید. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود؛ رازهایی برملا می‌شود و شهر را همچنان دچار تلاطم و تشویش نگاه می‌دارد.

 «ما در برابر شما»، مخاطب را بر منظر تماشای پیچیدگی‌های روابط انسانی و پدیده‌های اجتماعی می‌نشاند تا تصویری از خویشتن خویش به مثابه «فرد» و «جمع‌» ببینیم و شاید که بشناسد.

بخشی از متن کتاب (ص 269)
وقتی مرد کت‌وشلواری از ساختمان شورا بیرون آمد و در اتومبیلش را باز کرد، ناگهان شبهه پشت سر او ایستاد. ریچارد تیو مضطرب شد اما تعجب نکرد. او به‌سرعت خود را جمع‌وجور کرد و پرسید: «تو کی هستی»
تیمو رینیوس در قدم جلو رفت. او حتی یک انگشت هم به او نزد اما آن‌قدر نزدیک بود که نفس همدیگر را حس می‌کردند؛ این کار برای آن بود که سیاستمدار احساس هراس جسمی کند. این کار همه ما را می‌آزارد، هم کسانی که نمی‌توانند بجنگند، هرچند پول و قدرت داشته باشند و یا بدانند که دادگاه به نفع آنان رأی خواهد داد.
در آن پارکینگ تاریک، مردی مانند تیمو تنها در عرض چند ثانیه می‌توانست به هرکسی حمله کرده و او را به زمین بکوبد، هیچ‌کس هم نبود که از او محافظت کند. همه این را می‌دانستند. تیمو هم این را می‌دانست. پس گفت: «تو می‌دونی من کی‌ام؟ وایدار، برادر کوچک من، بازداشت شده. اما حالا یکهو داره آزاد میشه. من نفهمیدم چرا اما بعد فهمیدم مربی جدید هاکی روی یخ بیروتاون اون رو برای تیمش می‌خواد. هیچ کلوپ هاکی نمی‌تونه برادر من رو از اون کلینیک دربیاره. اما شاید یه سیاستمدار بتونه؟»
سرعت ضربان ریچارد تیو بالا رفت اما توانست صدایش را عادی نگه دارد. «متأسفانه من نمی‌دونم شما از چی حرف می‌زنی.»
 

کارل فردریک بَکمَن (متولد استکهلم، 1981) که امروز چهره‌ای شناخته و مشهور در حوزه داستان‌نویسی تلقی می‌شود، نویسنده سوئدی است که نوشتن را با وبلاک‌نویسی و مقاله‌نویسی برای روزنامه‌های مختلف آغاز کرد. او با انتشار رمان مردی به نام اوه در سال 2012 به شهرتی جهانی دست یافت. این رمان رتبه اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را کسب کرده و به بیش از 30 زبان و از جمله به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. در سال 2016، فیلمی سینمایی نیز برگرفته از این اثر در سینماهای جهان اکران شد.
 
کتاب «ما در برابر شما» نوشته فردریک بکمن با ترجمه فرانک زرین‌آبادی و فاطمه نفری با تیراژ 1000 نسخه به بهای 39هزار تومان از سوی انتشارات فروزش راهی بازار کتاب شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها