خبرهای داغ:
یادداشت/ سهیلا عظیمی

آنها که از پشت میز تحصیل برخاستند و سلاح به دست گرفتند!

بی تردید مردم این سررمین از هر قشری در جبهه های نور حضور داشتند اما در این بین، بزرگ مردان کوچکی از پشت میز تحصیل، مقاباه با دشمن را تکلیف خود دانستند و هم پای مردان غیور این سرزمین، مقابل دنیای خصم و کین ایستادند، جنگیدند و مظلومانه جان دادند.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۳۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

خبرگزاری بسیج قزوین: روزگاری در تاریخ این کشور، دشمن غاصب، جنگی ناجوانمردانه را بر ملتی با پیشینه جوانمردی، تحمیل کرد که در پس این جنگ، جهانی در مقابل کشوری ایستادند اما جوانمردانی غیور بی چشمداشتی مقابل این قدرت عظبم ایستادند و نام ایران را برای همیشه بر تارک تاریخ ثبت کردند.

بی تردید مردم این سررمین از هر قشری در جبهه های نور حضور داشتند اما در این بین، بزرگ مردان کوچکی از پشت میز تحصیل، مقاباه با دشمن را تکلیف خود دانستند و هم پای مردان غیور این سرزمین، مقابل دنیای خصم و کین ایستادند، جنگیدند و مظلومانه جان دادند.

در غربت دنیای آن روزها، سربازان کوچک میهنمان، از دامان نوازشگر مادران خود دور شدند و حمایت و دفاع از مام میهن را تکلیفی الهی دانستند که به حق معلمان بزرگ تاریخ ما هستند. بزرگ مردان کوچکی که حتی پوتین هایشان برای پاهای کوچکشان بزرگ بود، قد تفنگ هایشان بلندتر از قدشان بود. آخر در هیچ کجای دنیا وسیله ای هم قد و اندازه نوجوان یازده ساله برای حضور در جنگ ساخته نشده بود.

تاریخ گویای حضور پرشور نوجوانان و دانش آموزانی است که در عرصه ها و صحنه های حساس انقلاب اسلامی حضوری پرشور و غیرتمندانه داشتند. تقدیم بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی تنها بخشی از افتخار آفرینی نوجوانان در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است.

در این بین نقش دانش آموزان نوجوان قزوین، در پیروزی انقلاب و حضور در جبهه های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست که این حضور پرشور نشان دهنده بصیرت و نگاه بصیرانه آنان به انقلاب اسلامی بود و ۲۷۰ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب نموده است.

دفتر تاریخ هشت سال دفاع مقدس منقش به نام بزرگ مردان کوچکی همچون شهید حسین فهمیده است تا برای همیشه بر تارک پرافتخار انقلاب اسلامی بدرخشد.

بدون شک دانش آموزان با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و با تاسی از اهل بیت (ع) در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت نمودند که در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از قطره قطره خون خود خواهند گذشت و اجازه نخواهند داد دشمن حتی ذره ای امیدوار به رسیدن به اهداف شوم خود باشد.

امروز نیز دانش آموزان باید با الگوگرفتن از شهدای دانش آموز در راه پیشرقت و تعالی ایران اسلامی گام بردارند و با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان سازند.

دشمنان ما امروز به دنبال تغییر نقش دانش آموزان و کمرنگ و بی اهمیت جلوه دادن فرهنگ انقلابی هستند و در این میان مسوولین نیز وظیفه دارند تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانش آموزان را بیش از پیش با فداکاری ها و مجاهدت های شهدای دانش آموز آشنا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار