خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی

جنگ اقتصاد با انواع تحریمها به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دولت است/دشمن دانش آموزان را هدف گرفته

سرلشگر سیاری عنوان کرد: امروز جنگ اقتصادی مطرح است. جنگ اقتصاد با انواع تحریمها به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دولت است که باید مقابل این هجمه دشمن بایستیم.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۰۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرلشگر دکتر حبیب اله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در اجلاسیه دانش آموزی کنگره مای سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: چهل سال از عمر انقلاب گذشته و در این مدت کشور ما فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته و در هر مقطع زمانی با حضور جوانان توانسته تاریخ پرافتخاری را رقم بزند.

وی گفت: اگر امروز افتخار می کنیم که جایگاه ویژه ای در دنیا داریم و بازیگر کلیدی در منطقه هستیم و در کشورمان پیشرفت و توسعه وجود دارد به راحتی به دست نیامده بلکه به برکت خون های پاکی است که در مقابله با دشمنان بر زمین ریخته شده است.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمنان برای اینکه از پیشرفت و صدور انقلاب به دنیا جلوگیری کرده و منافع نامشروع خود را در کشور حفظ کنند ترفندهای زیادی را در پیش گرفتند که یکی از ترفندها، ترور شخصیتهای سیاسی و ایجاد اختلافات قومی و‌مذهبی بود که هیچ یک نتیجه ای در برنداشت.

سرلشگر سیاری عنوان کرد: پس از اینکه راهی نیافتند برنامه ریزی تحمیل جنگ را طراحی کردند و هشت سال دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند که نتیجه این امر نیز چیزی جز پیروزی سرافرازانه ایران نبود.

وی افزود: صدام با تمام امکانات و لشکر و پایگاههای هوایی مجهز و فرودگاههای زیرزمینی، کمکهای خارجی کشورهای مختلف، نتوانست به هدف خود دست یابد.
اگر ایران نقش کلیدی در امنیت منطقه دارد نشان از افتخاراتی است که در دفاع مقدس به دست آورده و هر چه داریم از برکت خون شهداست. تنها جنگی که هشت سال به درازا کشید و نتیجه اش پیروزی فرزندان میهن بود، جنگ تحمیلی بود. امروز در جایگاهی هستیم که پیروزی ها و افتخارات ما بر جهان ثابت شده و اگر شهدا و جوانان آن مقطع زمانی نبودند امروز از پس موانع موجود بر نمی آمدیم.

سرلشگر سیاری تصریح کرد: بدانیم وآگاه باشیم که در طول چهل سال تاریخ انقلاب چه فراز و نشیبهایی را پست سر گذاشتیم تا به این مقطع پرافتخار رسیدیم و لازم است که راه شهیدان را حفظ کرده و ادامه دهیم تا بتوانیم آینده ای روشن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سه دلیل برای تهدید کشورمان وجود دارد که یکی از آنها شرایط جغرافیایی است چون در جایی قرار گرفته که همیشه مورد تهدید بوده است که هم فرصت است و هم تهدید است و تا زمانیکه انرژی در جهان مهم است کشور ما نیز جایگاهی مهم دارد چرا که همه نقاط کشورمان دارای منابع عظیم نفت و گاز است.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد:
در دفاع مقدس هرجا لازم باشد آمادگی دفاع از کشور را داریم.
مورد سوم که دنیا و استکبار جهانی مقابل ما قرار میگیرد گفتمان انقلاب، اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی است. استکبار با انقلاب دشمنی ریشه ای دارد . ملت ما دیگر قبول نمیکند بیگانه بر کشور مسلط شود. انقلاب ما با هجمونی و برتری طلبی مخالف است و این اجازه را به بیگانگان نمی دهد که از منابع ما بهره ببرد.

سرلشگر سیاری گفت: اگر پایمردی و ‌رشادت شهدا و جانبازان و خانواده های شهدا را فراموش کنیم دشمن آقایی اش را نسبت به ما اجرایی می کند. ما افتخار می کنیم‌که دستمان را جلوی استکبار جهانی دراز نکردیم و در این مقطع زمانی و وجود ترفندهای مختلف از سوی دشمن که بی نتیجه ماند، هجمه ای که برای بازگشت در نظر گرفته که بحث جنگ نرم یکی از آنهاست. چیزی که مقام معطم رهبری طی سالهای گذشته از عناوین ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از ان نام برده است.

وی افزود: هدف از جنگ نرم تسلط بر مغزهاست تا اعتقادات و افکار را تغییر دهد. هدف اصلی دشمن به سمت و سوی دانش اموزان و جوانان است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز جنگ اقتصادی مطرح است. جنگ اقتصاد با انواع تحریمها به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دولت است که باید مقابل این هجمه دشمن باید بایستیم.

سرلشگر سیاری اضافه کرد: عملکرد شهدا و حضورشان در هشت سال دفاع مقدس ما را ملزم می کند که با افتخار راه شهیدان را ادامه دهیم. عمل به آموزه های دینی و ارزشهای ملی، بابصیرت بودن در فضای آلوده فعلی، ولایتمدار بودن، مقاومت همه جانبه، همدلی، انسجام و وحدت، ما را به نتیجه مطلوب که پیروزی در مقابل همه دشمنان است می رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها