حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در جمع روحانیون رزمنده و ایثارگر چهارمحال و بختیاری، گفت: خون شهدای ما به ملتها بیداری داده است.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۱۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جمع روحانیون رزمنده و ایثارگر در موزه دفاع مقدس شهرکرد، به تبیین نقش روحانیت و مرجعیت شیعه در طول زمان های گذشته در ارتباط با هدایت و روشنگری مردم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر افزود: نقش علما در آگاه سازی مردم بر اهل فهم و درک و بر آنان که در حوزه تاریخ معاصر تحقیق و پژوهش می کنند پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اینکه مردم مسلمان و آزاداندیش حتی با مذاهب دیگر در رابطه با رهبری رهبران مذهبی و آگاهی دادن آنان و مبارزه و علمداری نهضت ها، خود را مدیون حوزه دینی و سیاسی تفکر شیعه می دانند، واقعیتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، تصریح کرد: در دوره جدید، مردی بزرگ و رهبری با تمام ابعاد واقعی سیاست، دیانت، فقاهت و ... توانست ملتی را در وهله اول و دنیایی را در مرحله بعد به مرور زمان نجات دهد.

وی، گفت: ملت ایران به رهبری خمینی کبیر، این معمار بزرگ انقلاب اسلامی، جریان ساز تاریخی شد که در طول مبارزات و انقلاب های گذشته هیچ ملت و دولتی به خود ندیده است. امام راحل در طول بیش از 15سال مبارزه، زندان و شکنجه در برابر ظلم وستم ایستاد و با حرف و عمل خویش، آئینه آنچه که مریدان و شاگردان مکتب او که در کلاس درسش تلمذ کرده بودند، شد. شاگردانی که روز به روز شکوفاتر شدند، تا باغبان دلهاشان امام راحل(ره) بتواند با سینه های ستبر در مقابل گرگ صفتان تاریخ بایستد و قافله مردان و زنان مبارز را به سرمنزل مقصود برساند.

این مقام مسئول، افزود: امروز همه ما وارثان خون شهدایی هستیم که مظلومانه جان و مال و آبروی خود را برای حفظ اسلام و اجرای فرامین امام(ره) عزیز در طبق اخلاص گذاشته و آگاهانه ایستادند تا عدالت اجتماعی برقرار گردد و دست اجانب از سر نوامیس مسلمانان قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ادامه داد: امروز خون شهدای ما به ملتها بیداری داده است. حرکت مردم و جریان انقلاب اسلامی در افغانستان، عراق، پاکستان، لیبی، بحرین، یمن، عربستان و ...، ادامه دارد و حکومت های جور لحظه به لحظه به پرتگاه نابودی و ذلت نزدیک می شوند، که این عاقبت ظالمان است.

وی، با جمع بندی مطالب خود در پایان تأکید کرد: حفظ و صیانت اسلام و انقلاب اسلامی در گرو وحدت و یکپارچگی مسلمانان و تمام آزاد اندیشان جهان است و رهبر انقلاب بارها و بارها متذکر شدند که اختلاف و شکاف باعث انحراف در روند حرکت انقلاب اسلامی می شود.

حسینی صدر، خاطرنشان کرد: اعتقاد به اصل نظام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و عدم تفرقه باعث می شود تا آنان که در داخل و خارج با پوشش های مختلف در صدد ایجاد فتنه و آشوب هستند ناامید و مأیوس گردند و هدف های شیطانی آنها کور و نابود شود.

وی، با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بیش از 76 شهید طلبه و روحانی و بیش از 200 رزمنده و جانباز و ایثارگر در این قشر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده، یاد و خاطره شهید مدافع حرم، شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده را گرامی داشت.

ارسال نظرات