خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سالن مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری خوزستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۵۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

به گزارش بسیج ؛ سالن مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری خوزستان با بهره‌مندی از تکنولوژی روز راه‌اندازی شد. این مرکز در زمینه اطلاع‌رسانی و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز در کمترین و بهترین زمان ممکن جهت مقابله با بحران‌های احتمالی در خوزستان فعالیت خواهد کرد.

این مرکز به دلیل برقراری ارتباط مستقیم و آنلاین جهت دریافت اطلاعات فنی و لحظه‌ای با دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با بحران از جمله سازمان آب و برق، هواشناسی، محیط زیست، مخابرات، راهداری، آب و فاضلاب، فرودگاه، شهرداری، هلال احمر، اورژانس و شبکه‌های مختلف خبری کشور ضمن دریافت، پردازش و نمایش اطلاعات تمام دستگاه‌های درگیر در بحران در سالن فرماندهی، زمینه را برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کند.

طراحی این مرکز به گونه‌ای است که در صورت بروز بحران‌های شدید، بدون نیاز به خارج از مرکز می‌تواند تا یک هفته قابل بهره‌برداری و مدیریت حوادث باشد.

 

این مرکز دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن فرماندهی، سالن پردازش، اتاق کنترل، سرور روم و آمفی تئاتر است. سالن فرماندهی این مرکز با مساحت 180 مترمربع، ظرفیت برگزاری جلسات مدیریت بحران به تعداد 70 نفر را دارد .

در این سالن یک دستگاه ویدیو وال شامل 24 ال ای دی 55 اینچ، دو دستگاه ویدیو وال جانبی هر کدام به متراژ شش مترمربع، توانایی ترجمه همزمان شرایط به سه زبان زنده، قابلیت ضبط تصاویر جلسات با دوربین‌های اتوترک، قابلیت پخش تصاویر ماهواره ای، خبری و هرگونه ورودی صوت و تصویر مورد نیاز و امکان پخش تصاویر از یک تصویر کلی تا 36 تصویر به صورت تفکیکی از جمله مزیت‌های این سالن مانیتورینگ است.

برای پایداری و پشتیبانی انتقال اطلاعات به این مرکز یک زیرساخت مخابراتی با سه بستر مستقل فیبر نوری با مجموعه 60 کر اختصاصی، دو دستگاه دیزل ژنراتور به همراه UPS و باطری جهت تامین برق اضطراری سالن در نظر گرفته شده است.

در اتاق سرور این مرکز با استفاده از تجهیزات پردازش، سرورهای پر قدرت و سوئیچ‌های کر جهت مدیریت ارتباطات با دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان، امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و اتخاذ تصمیم‌های مناسب بر اساس اطلاعات لحظه‌ای و سوابق آنها وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها