خبرهای داغ:
روزانه بین ۴ تا ۵ هزار دانش آموز دبیرستانی پایه‌های دهم و یازدهم و در مجموع، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز طی ۹ مرحله در شش‌ماهه دوم سال ۹۷ و دو مرحله نیز در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ به زیارت شهدای هویزه می‌آیند.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۷۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

میلاد کریمی دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان، با بیان اینکه راهیان نور دانش آموزی جنوب با ورود اولین کاروان دانش آموزان پسر استان کهکیلویه و بویر احمد به یادمان شهدای هویزه از مهرماه آغاز شد، گفت: افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی همه ساله در روز ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم از جوار مزار شهید مدافع حرم، محسن حججی در نجف آباد اصفهان آغاز شد.

کریمی گفت: طبق برنامه در نظر گرفته شده تا قبل از اربعین حسینی، دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب و پسران به راهیان نور جنوب می‌روند و پس از اربعین، دختران به جنوب و پسران به غرب اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه، وضعیت فرهنگی این یادمان جهت پذیرش دانش آموزان را خوب توصیف کرد و گفت: راویان استقراری در یادمان حضور دارند، فروشگاه کتاب یادمان و نمایشگاه راه ماندگار، بازگشایی شده و آماده عرضه محصولات فرهنگی اختصاصی شهدای هویزه، کتاب‌های دفاع مقدس و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب به دانش آموزان هستند و تقریبا غالب اقدامات فضاسازی نظیر ساخت سنگر، دیوارنویسی و رنگ آمیزی سطوح، نصب بنرهای جدید، ساخت ماکت و... نیز با تلاش کارکنان امور فرهنگی و خدماتی یادمان و خادمان افتخاری شهرستان هویزه انجام شده است.

وی همچنین از آمادگی کامل زیرساخت های رفاهی این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سالن‌های اسکان در مجموعه یادمان، معمولا کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی، اوقات نماز و ناهار را در هویزه می‌گذرانند و نیمی از روز را در این یادمان توقف دارند، بنابراین تلاش مجموعه دست اندرکاران بر این بوده تا اقدامات لازم نظیر تأمین آب شرب خنک، امکانات سرمایشی و بهداشتی، تجهیز سالن‌ها و محل‌های استراحت، بازگشایی بوفه عرضه مواد غذایی و... جهت اسکان راحت و موقت دانش آموزان فراهم شود.

کریمی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزان به مناطق مختلف، ۴ روزه خواهد بود، درباره تعداد دانش آموزان بازدیدکننده از این یادمان در سال تحصیلی جدید نیز گفت: روزانه بین ۴ تا ۵ هزار دانش آموز دبیرستانی پایه‌های دهم و یازدهم و در مجموع، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز طی ۹ مرحله در شش‌ماهه دوم سال ۹۷ و دو مرحله نیز در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ به زیارت شهدای مظلوم کربلای ایران مشرف خواهند شد.

یادمان شهدای هویزه به عنوان اولین یادمان دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم الهدی و یاران او در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) است که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها