سید محمد بطحائی گفت: وزارت آموزش و پرورش مصمم است برای تحقق سند تحول بنیادین از ظرفیت حوزه و روحانیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
کد خبر: ۹۰۷۶۵۴۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در آستانه برگزاری دوازدهمین هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش در گفت و گویی گفت: میزان ارتباطمان با حوزه های علمیه از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته قابل توجه است.

با پیوند این دو نهاد می توان به اهداف متعالی رسید

وی تصریح کرد: ظرفیت های دینی،تربیتی، فکری و محتوایی زیادی در تعامل حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد که با پیوند این دو نهاد می توان به اهداف متعالی رسید.

رئیس ستاد همکاریها گفت: ظرفیت عظیم حوزه های علمیه از حیث فکری و محتوایی به آموزش و پرورش کمک کرد تا مصمم شویم ، جایگاه حوزه های علمیه را در فرآیند برنامه های درسی و آموزشی تقویت کنیم و بهره مندی بیشتری حاصل شود.

با نقطه مطلوب فاصله داریم

وی یاد آورشد؛ هر چند بخشی از تصمیمات ستاد همکاری ها به دلیل تنگناهای اعتباری بر زمین ماند و هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در آخرین جلسه ای که با اعضای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد.

نشست دوازدهم دستاوردهای خوبی خواهد داشت 

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حاشیه هم اندیشی دوازدهم  ستاد همکاریها در مشهد  که مدیران استانی  حوزه های علمیه، معاونان پرورشی استانها و اعضای اصلی  ستاد حضور دارند، نشست فصلی ستاد نیز بر گزار می شود و در این نشست  تصمیماتی که از سال گذشته به دلیل امکانات و اعتبارات عملیاتی نشد مجددا بازنگری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است شتابی که در سال گذشته داشتیم در سال جاری نیز افزایش یابد و بتوانیم برنامه هایی که در تعامل با حوزه های علمیه تنظیم کرده ایم عملیاتی کنیم.

استقبال از طرح طلبه وظیفه بیش از حد انتظار 

بطحایی همچنین در مورد جذب طلبه وظیفه  در آموزش و پرورش بیان کرد: ضمن تقدیر از همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نظام وظیفه بر اساس گزارش ها، استقبال برای این کار بیش از ظرفیتی است که پیش بینی کردیم.

وی گفت: قبلا این نگرانی وجود داشت که سهمیه  مورد نظر جذب نشود، امروز با اطمینان می گویم استقبال طلاب از این طرح فراتر از حد انتظار است. 

رهنمود های مراجع چراغ راه ماست

وی خاطرنشان کرد؛ وزارت آموزش و پرورش مصمم است برای تحقق سند تحول بنیادین از ظرفیت حوزه و روحانیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند و بر این اساس در سفر های متعدد به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و مسئولان ارشد حوزه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم ،سیاست های آینده وزارت خانه را نیز بیان کرده ایم .

وزیر آموزش و پرورش افزود: ارتباط سیاست گزاران آموزش و پرورش با علما ،نیاز امروز ماست چون ،نظام آموزش و پرورش شاید از این نظر جزء معدود نظام ها و سیستم های داخل کشور است که مبتنی  بر آموزه های دینی است و  ارتباط مدیران و سیاستگذاران آموزش و پرورش با علما و مراجع و حوزه علمیه باید بیش از گذشته باشد. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت؛ تذکرات مراجع نسبت به سیاست گزاری هایی که مورد غفلت واقع می شوند راه گشاست و تلاش کرده ایم در دیدارهایمان با مراجع به دغدغه های این بزرگان توجه جدی نماییم و معتقدم از طریق این تعامل می توانیم از ظرفیت های عظیم حوزه علمیه بیشتر استفاده کنیم، ضمن اینکه ملاحظاتی که احیانا در جریان سیاست گزاری های آموزشی مورد غفلت واقع می شود از سوی مراجع به مدیران تذکر داده می شود.  

رییس ستاد همکاریها یاد آورشد؛ امسال ارتباط آموزش و پرورش و حوزه از نظر کمی و کیفی ارتقاء می یابد همچنانکه در سال تحصیلی گذشته از نظر کمی و کیفی میزان ارتباطمان با حوزه های علمیه نسبت به سال گذشته قابل توجه بود.

نیازمند نیروی انسانی تازه نفس هستیم 

سید محمد بطحائی در بخش دیگری از این  گفت و گو در خصوص رشد ۶ درصدی دانش آموزان و تغییر سیاست گزاری ها توضیح داد: اولین اثری که رشد دانش آموز بر جای می گذاشت کمبود نیروی انسانی است و ما به نیروی انسانی بیشتری نسبت به سال قبل نیاز داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با لطف خدا و تلاش همکاران این مشکل برطرف شد و توانسیتم با کمترین چالش در تامین نیروی انسانی سال جدید تحصیلی را آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: این چالش را در ۶ سال آینده  به لحاظ افزیش تعداد دانش آموزان خواهیم داشت ، از طرفی تعداد همکارانی که شرایط بازنشستگی را پیدا می کنند نیز افزایش خواهد داشت و ما ملزم به آن هسیتم با روش های مختلفی که طراحی شده نیروی انسانی را برای سالهای آینده تامین کنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها