فرمانده ناحيه مقاومت بسيج مرکزي يزد هدف از برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در مدارس را ایجاد آمادگی در بین دانش آموزان دانست.
کد خبر: ۹۰۷۶۵۹۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، پیش ازظهر امروز رزمایش پدافند غیر عامل به همت سازمان بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج مرکزی و با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی، رئیس اداره اموزش و پرورش ناحیه یک، مسئول سازمان بسیج دانش آموزس استان و جمعی از فرهنگیان یزد در مدرسه ۱۷ شهریور برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عباس جوکار در حاشیه این مراسم درمصاحبه با خبرنگار یزد امروز گفت: این رزمایش با همراهی فرمانده و جمعی از اعضای گردان امام حسین (ع) با هدف ایجاد آمادگی در بین دانش آموزان در راستای کم اثر نمودن حملات هوایی، موشکی و سایبری دشمن، مدیریت بحران در حوادث، فرهنگ سازی و نهادینه سازی موضوع پدافند غیر عامل در بین دانش اموزان و تحقق ساختار مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات در مدارس به بهترین نحو ممکن در مقطع متوسطه دوم برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد تصریح کرد: امروزه آموزش‌های فردی و گروهی جوانان با انگیزه، دلسوز و پا به کار برای اهداف عالیه نظام اسلامی در زمینه مقابله با بحران حوادث به ویژه در زمان حملات هوایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برهمین اساس این امر برای بسیج به عنوان ظرفیت راهبردی تامین کننده دفاع مردمی اجتناب ناپذیر است.

وی در خصوص برنامه‌های آینده و اجرای این گونه رزمایش‌ها در سایر مدارس هم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج دانش آموزی تعامل با سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزارت اموزش و پرورش برای تحقق اموزش، فرهنگ سازی و مصونیت سازی است به همین منظور قصد داریم روند آموزشی و فرهنگ سازی را به سایر مدارس نیز تعمیم دهیم و جلساتی نیز در این خصوص با مسئولان امر برگزارشده است.

جوکار با بیان این مطلب که دانش آموزان از بهترین ظرفیت در زمینه آمادگی مقابله با بحران برخوردار هستند تاکید کرد: امیدواریم با این قبیل اقدامات بتوانیم امادگی‌های لازم را در دانش آموزان برای مقابله با بحران‌ها به وجود آوریم.
ارسال نظرات