خبرهای داغ:
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: خوشبختانه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی و برخی شرکت‌ها و سرمایه‌گذارهای خارجی شاهد اجرای یک ‌هزار و 900 پروژه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با مبلغی بالغ بر 6 میلیارد دلار در کشور هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۱۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳

اجرای 1900 پروژه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در کشور/ تحریم‌ها مانعی برای ورود گردشگران به کشور نشده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر مونسان امروز در مراسم افتتاحیه  چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با اشاره به تاریخ کهن سال استان همدان اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی است.

وی ضمن تقدیر از حضور اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگردی در چهلمین اجلاس عنوان کرد: امیدوارم حضور چند روزه شما در این رویداد ضمن بهره‌مندی از محتوای علمی، فرصت تعامل با یکدیگر و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گشت‌های شهری و محلی مجالی برای سیاحت و تماشای برخی از جاذبه‌های کشورمان باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در چند سال اخیر رویدادهای ارزنده بین‌المللی با محوریت گردشگری در کشور برگزار می‌شود، گفت: تحرک و پویایی حاصل از این رویدادها انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق کرده و فرصتی برای تعامل، همفکری، هم‌اندیشی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی برگزرای رویداد تبریز 2018، جشن‌های ثبت جهانی آثار ایران، نمایشگاه‌های فاخر میراث فرهنگی سایر کشورها در ایران، رویداد فرخنده همدان 2018 و چهلیمن اجلاس گردشگری را ایجاد نشاطی خاص در چرخه فعال گردشگری ایران دانست و اظهار کرد: این رویدادها مجالی برای هم افزایی تجارب میان ما و شما فراهم می‌سازد تا بیش از پیش ظرفیت‌های رو به رشد صنعت گردشگری را بشناسیم و گام‌هایی هدفمند در راستای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه پایدار برداریم.

مونسان با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اجتماعی و اقتصادی و بیشترین بازده است، افزود: با چنین رویکردی شاهد رشد روز افزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پویا اهمیت روز افزون یافته است، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته جهان به ویژه کشورهای در حال رشد به منظور کاهش نرخ بیکاری، بهبود توزیع درآمد، تعامل سازنده و مؤثر با جهان و استفاده از منابع سرشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، به دنبال گسترش صنعت گردشگری به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره اینکه گردشگری موجب ایجاد فضای نشاط در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و تحرک سایر بخش‌های اقتصادی همچون کسب و کارهای شهری، محلی و روستایی می‌شود، عنوان کرد: از این منظر عدالت اجتماعی و اقتصادی را گسترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای صنعت گردشگری می‌توان بر داشته‌های داخلی تکیه کرد، گفت: در بخش صنعت و بسیاری دیگر از بخش‌ها وابستگی به تکنولوژی وجود دارد که ممکن است نیاز به ورود فناوری باشد، اما در بخش گردشگری وابستگی وجود ندارد و برای ارتقا این بخش می‌توان بر داشته‌های داخلی تکیه کرد.

مونسان با بیان اینکه در حوزه اشتغال سرعت گردشگری نسبت به سایر بخش ها 2.5 برابر و هزینه ایجاد اشتغال در این بخش یک یک‌پنجم تا یک دهم سایر بخش‌های اقتصادی است، بیان کرد: هزینه ارتقای صنعت گردشگری نسبت به ارتقای بخش‌های اقتصادی بسیار پایین است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی و توسعه پایدار با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت صنعت گردشگری عزم خود را در راستای ایفای سهم واقعی گردشگری کشورمان در اقتصاد داخلی و بین المللی جزم کرده است، افزود: در این راستا برگزاری رویدادهای بین المللی به عنوان یکی از ابزارهای  کارآمد در معرفی مقاصد گردشگری، می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل این صنعت بزرگ و رو به رشد ایفا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه آمریکا علیه کشور ایران در برابر توانمندی‌های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده و با توجه به ویژگی فرهنگی توریسم در عرصه‌های بین‌المللی و دیپلماسی عمومی، مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار 7 هزار ساله نبوده تا جایی که شمار گردشگر ورودی کشور نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی نیز یافته است چراکه ما مردمان صلح و دوستی و میهمان نوازی هستیم.

وی ادامه داد: در جهانی که در سایه ارتباطات نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد، تحریم‌کنندگان نیز نمی‌توانند خوبی‌ها و جاذبه‌ها ایران را تحریم و گردشگران جهان را از تماشای ایران محروم کنند.

مونسان با تاکید بر اینکه تحریم‌ها مانعی برای ورود گردشگران به کشور نشده است، اضافه کرد: با وجود هجمه‌های دشمن، فشارهای زیاد و ایران هراسی که وجود دارد شاهد رشد گردشگری در کشور بوده‌ایم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم یک‌هزار و 200 پروژه گردشگری به اتمام  برسد، تا زیرساخت‌های گردشگری در کشور بهبود و شمار گردشگران افزایش یابد،

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ابراز داشت: خوشبختانه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی و برخی شرکت‌ها و سرمایه‌گذارهای خارجی شاهد اجرای یک ‌هزار و 900 پروژه در حوزه  زیرساخت‌های گردشگری با مبلغی بالغ بر 6 میلیارد دلار در کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه داشته‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران، غنای این سرزمین در جاذبه‌های گردشگری را در جهان به نمایش می‌گذارد، به وجود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی و هزاران اثر ثبت شده به عنوان آثار ملی اشاره و عنوان کرد: این آثار و ثبت 23 اثر به عنوان آثار جهانی ایران در زمره یکی از 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری قرار داده است.

مونسان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور تصریح کرد: قدمت و غنای تمدنی و تاریخ 7 هزار ساله، کثرت آثار بی بدیل و دیدنی طبیعی و جغرافیایی، آب و هوای چهار فصل، جلوه‌های متنوع فرهنگی و وجود قومیت‌های مختلف با آداب و رسوم زیبا و جذاب، ایران را به گنجینه گران بهایی از میراث مادی و معنوی و تابلویی زیبا و چشم نواز از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران و مهمان نوازی متفاوت و صمیمانه اقوام ایرانی، شرایط مناسبی برای میزبانی از گردشگران جهان فراهم کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ابراز خرسندی از اینکه شاهد رصد دقیق نهادهای بین المللی گردشگری برای شناخت ظرفیت‌های بالقوه اما کمتر شناخته شده جهان در عرصه توریسم هستیم، یادآور شد:  در این مسیر روشن است که جهان، داشته‌های گردشگری ایران را به رسمیت می‌شناسد و توفیق‌هایی پی در پی نصیب ما می‌شود که رویداد همدان 2018 و چهلمین اجلاس گردشگری در همدان  یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه معرفی استان همدان به عنوان مقصد گردشگری جدید و پویا در آسیا و جهان دستاوردهایی مهم به دنبال خواهد داشت، گفت: برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از رویداد مذکور به منظور جذب گردشگر ورودی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر همدان به وزراء گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه‌های گردشگری بین کشورهای عضو ACD و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی فعال در حوزه گردشگری از مهم‌ترین دستاوردها و نتایج این اجلاس مهم خواهد بود.

مونسان با اشاره به برگزرای رویدادهای مهم گردشگری در همدان در تشریح دیگر نتایج برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری دراین استان عنوان کرد:  انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی 2018 و برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویدادهای برگزار شده و درحال اجرا و نیز رویدادهایی که در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و به طور ویژه استان همدان فراهم می‌آورد.

وی  به اشاره به وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده در همدان تصریح کرد: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، جاذبه‌ای‌ منحصر به فرد همچون غار علیصدر و عناوین بین‌المللی همچون لالجین شهر جهانی سفال و ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت  است که  بستر لازم برای تبدیل به قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات