مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: توسعه تعامل و ارتباط بین علمای شیعه و سنی هدف اصلی برنامه های هفته وحدت است.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۴۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

توسعه تعامل بین علمای شیعه و سنی هدف اصلی برنامه های هفته وحدت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه هماهنگی همایش علمای شیعه و سنی، در خصوص مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهر هشجین با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام اسدی امام جمعه خلخال؛ حجت الاسلام نعمتی امام جمعه خورش رستم، بابایی فرماندار و حجت‌الاسلام محسنی رئیس تبلیغات اسلامی خلخال در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل هدف از برگزاری این همایش را ایجاد تعامل، ارتباط و گسترش فضای گفت‌و‌گو بین علما و روحانیون شیعه و اهل سنت، احیای ارزش‌ها و اعتقادات مشترک بین پیروان مذاهب مختلف، توسعه و تقویت تفکر تقریب همچنین هم‌گرایی بین مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: و این همایش با عنوان انقلاب اسلامی، وحدت اسلامی،افتخار به گذشته و امید به آینده در محل سالن اجتماعات فرمانداری خلخال برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام اسدی امام جمعه خلخال نیز گفت: دشمن بعد از اینکه مایوس شد که با جنگ سرد و مقابله بیرونی بتواند به کشور و مملکت ایران اسلامی آسیب برساند، به دنبال استفاده از جنگ نرم و ابزارهای مربوط به آن به‌ویژه تفرقه افکنی و اختلاف بین مردم و نظام پرداخت.

وی اظهار داشت: در اوضاع و احوال سیاسی حاکم بر دنیای کنونی که استکبار جهانی در جهت تک قطبی کردن آن بوده و هراز چندگاهی با تراشیدن فرقه ای جدید و سرازیر کردن پول و اسلحه به این گروه ها در صدد اسلام هراسی، تضعیف مسلمانان و رسیدن به مقاصد شومشان هستند، برگزاری چنین همایش هایی می تواند در بیداری افکار عمومی و شکست توطئه های شیطانی دشمنان بسیار کارساز باشد.

امام جمعه خلخال، اظهار داشت: دشمن از اتحاد و همدلی ما مسلمانان واهمه دارد، بنابراین در چنین اوضاعی داشتن انسجام به دور از هرگونه تفرقه امری لازم بلکه ضروری است.

ارسال نظرات