امام جمعه اردبیل گفت: هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ماست، ما به سفر معنوی احتیاج داریم تا نسل جدید در آن سفر با حماسه‌ها و رشادت‌ها و درایت‌ها و تدبیر‌های شهدا آشنا شوند.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۵۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه روز دوشنبه در درس اخلاق دانشگاهیان در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: باید عرض ادب کرد خدمت شهدایی که کنار سفره عزت و شرف آنها نشسته‌ایم و با تمام وجود از این کشور دفاع کردند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ماست، ما به سفر معنوی احتیاج داریم تا نسل جدید در آن سفر با حماسه‌ها و رشادت‌ها و درایت‌ها و تدبیر‌های شهدا آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شهدای ما بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند، افزود: بنای شهدا در واقع بنای یادبود حماسه‌ها و ایثار و فداکاری‌هاست در روزگار امروز ما به این ثروت احتیاج داریم.

عاملی با تاکید بر ایجاد شبهه‌هایی فریبنده از طرف دشمن گفت: شبهه آنان این است که ملت‌های بزرگ سعی می‌کنند آثار جنگ را از بین ببرند ولی کشور ما آثار جنگ را احیا می کند، آنها می‌گویند که ملت‌های پیشرفته با خاطره‌های جنگ خاطر مردم خود را مکدر نمی‌کنند در حالی‌که ما ملت خودمان را از این بحث ناراحت می‌کنیم که این حرف از اساس باطل است.

وی افزود: در کشور روسیه موزه جنگ روسیه بزرگترین موزه جنگ دنیا است تمام آثار جنگ را حفظ کردند حتی آن میزی که در تهران روی آن میز سران روسیه و انگلیس و آمریکا نشستند و تصمیم گرفتند که جنگ تمام شود به عنوان بزرگترین اثر جنگی در موزه جنگ روسیه نگهداری می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردبیل با بیان اینکه دولت روسیه هزینه زیادی برای ایجاد موزه جنگ گذاشته است ادامه داد: نتیجه ایجاد موزه جنگ آن است که از سراسر دنیا برای بازدید این موزه و شاهکارهای معماری و هنری و صحنه‌های تلفیق شده از صوت و تصویر و مجسمه می‌آیند و نشانه‌های مقاومت یک کشور را در آنجا می‌بینند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ماه ربیع‌الاول ماه ولادت عصاره کائنات پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد (ص) می‌باشد که خود پیامبر فرمودند؛ خداوند انسانی بالاتر از من خلق نکرده است. خداوند با عنایتش انسان را آفرید تا برای بشر منشور ابدی را اجرا کند.

وی با تاکید بر این که معراج یک مدرسه بود افزود: پیامبر (ص) بعد از معراج به امت خود فرمودند؛ نماز معراج مومن است. از این رو ما می‌خواهیم به این پرداخت کنیم که اگر انسان کامل شود نشانه کمال آن چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: یکی از اختلافات ما با تمدن غرب در کمال‌گرایی و سوق به انسان کامل شدن است، دعوای ما سر تعاریف است که در تعاریف تمدن غرب وارد بحران‌های اخلاقی قبل از ظهور شده‌ایم، فردی که صبح با ایمان است ولی شب کافر و بی‌ایمان شده است.

عاملی با تاکید بر حدیثی از پیامبر که فرموده‌اند، زمانی خواهد رسید که مردم به جای امر به معروف امر به منکر و به جای نهی از منکر نهی از معروف خواهند کرد، بیان کرد: کامل شدن انسان نشانه‌هایی دارد از قبیل؛ اوج عبودیت، سیر نشدن از عبودیت، توحید، وظیفه خود را انجام دادن و حریص در هدایت انسانها شدن.

ارسال نظرات