خبرهای داغ:
با حضور بانوان قزوینی

سومین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین آغاز شد

رضایی گفت: اجلاسیه جامعه زنان بسیجی سومین اجلاسیه از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین می باشد که هم اکنون در حال برگزاری است
کد خبر: ۹۰۷۶۷۶۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سومین اجلاسیه از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین در حال برگزاری است.

سومین اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین، با محوریت جامعه زنان بسیجی برگزار می شود.

لیلا رضایی رئیس بسیج جامعه زنان استان قزوین بیان کرد: اجلاسیه جامعه زنان بسیجی سومین اجلاسیه از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین می باشد که هم اکنون در حال برگزاری است.

این مسوول تصریح کرد: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین ویژه برنامه نیمه پنهان حماسه با موضوع نقش زنان و مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس و یاد و خاطره ۱۶ شهید زن و همچنین برنامه «با من بمان» یادواره ویژه شهدای محلات در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی گفت: همچنین یادواره شهدای راه آهن، یادواره شهید علی واعظی کوچکترین شهید دفاع مقدس که کتاب داستان این شهید بزرگوار نیز در اختیار ۱۵۰۰ دانش‌آموز قرار گرفت تا در مسابقه ای که در همین خصوص در نظر گرفته شده، شرکت نمایند.

اظهار کرد: در اجلاسیه جامعه زنان، عموم بانوان استان، بسیجیان، نخبگان، ادارات، مرکز فرهنگی خانواده سپاه(همسران کارکنان سپاه) دعوت می باشند و بیش از ۴ هزار نفر از زنان که ۱۰۰۰ نفر دانش‌آموز دختر هستند در این مراسم شرکت کرده اند.

رضایی با اشاره به وجود هفت هزار زن شهیده در کشور عنوان کرد: ۷ هزار شهیده زن در کشور وجود دارد که بنا به تاکید مقام معظم رهبری این زنان در کنگره ملی شهدای استان به عنوان الگو برای زنان نسل سوم و چهارم می باشند.

وی افزود: شهدای شاخص زن همچون شهیده رقیه رضایی الگوی عملی زنان جامعه بوده و زنان باید از زندگی ساده، عارفانه و مخلصانه آنها الگو بگیرند.

اضافه کرد: دستاوردهای و پیام اجلاسیه زنان در کشور نشر یافته و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند زنان امروز می‌توانند با خودسازی، تذهیب نفس، حفظ خانواده سالم الگویی برای نسل‌های آینده باشند.

رضایی تصریح کرد: چاپ کتاب احرام سرخ، دختری که پروانه شد(کتاب شهیده رقیه رضایی ویژه دانش‌آموزان دختر)، نصب سردیس شهیده رقیه رضایی و المان زنان ایثارگر، برگزاری ۱۰ همایش بزرگ برای مادران و همسران شهدا،
به نیابت از شهدا طرح کرامت، خدمت‌رسانی در ۲۶ حوزه بسیج، توزیع اقلام ضروری بین خانواده‌های نیازمند از اقدامات جامعه زنان طی هشت ماه گذشته بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها